Strona 1 z 3

Sterownik TB6600

: 28 sty 2015, 16:25
autor: domator
Witam
Kupiłem 3 sterowniki na TB6600, bo nie chciałem znowu kupować TB6560 4szt poszły z dymem po podłączeniu do zasilacza 30V.
Czy te TB6600 mogę podłączyć do tego zasilacza.

: 01 lut 2015, 18:55
autor: Leoo
Zanim podłączysz sprawdź napięcie wyjściowe tego zasilacza bez obciążenia.
30V nie powinno zaszkodzić TB6560, tym bardziej TB6600.

TB6600 -zasilacz

: 04 lut 2015, 20:24
autor: thornet
Witam wszystkich

Też kupiłem sterowniki na TB6600, ale niestety stary zasilacz nie wyrabia i przy większych prędkościach potrafią zgubić kroki.

W/g karty katalogowej TB6600 można zasilać od 8 - 50V oraz prąd 4,5A.

Czy jest sens stosować zasilacz 36V/13A, czy lepiej (taniej i lepiej) dać 12V/20A.

: 04 lut 2015, 21:37
autor: upanie
Te 50V to sobie odpuść na starcie. Maksymalnie możesz podłączyć 42V.
Lepszy jest zasilacz o większym napięciu. W zasadzie najlepiej jest podłączyć maksymalne, bezpieczne napięcie dla sterownika.

Re: TB6600 -zasilacz

: 04 lut 2015, 23:48
autor: Hrumque
thornet pisze: Też kupiłem sterowniki na TB6600, ale niestety stary zasilacz nie wyrabia i przy większych prędkościach potrafią zgubić kroki.
A skąd wiesz że to zasilacz nie wyrabia? Ile ten zasilacz ma V i A, i czy zmierzyłeś pod obciążeniem (podczas tych przejazdów) ile jest faktycznie (czy spada), oraz czy filtrujesz zasilanie dobrze (poza kondensatorami na sterownikach TB wypada dodać jakiś/jakieś zewnętrzne solidne, nawet dla zasilacza impulsowego, by sterowniki nie zakłócały się nawzajem).

W/g karty katalogowej TB6600 można zasilać od 8 - 50V oraz prąd 4,5A.
50V to absolute maximum. Maksimum użytkowe to 45V, bezpiecznie jest mieć trochę mniej.

Czy jest sens stosować zasilacz 36V/13A, czy lepiej (taniej i lepiej) dać 12V/20A.
Zdecydowanie lepiej 36V, nawet słabszy prądowo, a dodać solidny kondensator do filtrowania. Prąd 4.5A na sterownik jest prądem szczytowym, impulsowym, w praktyce (przy mniejszych prędkościach i nie ciągłej pracy naraz z maksymalną prędkością wszystkich osi - prąd będzie mniejszy.

: 05 lut 2015, 11:09
autor: thornet
zasilacz ma 4.5A na 20V wiec chyba troche słabo.

Silniki powyżej 400 obr/min zaczynają gubic krok (mikrokrok1/2) a opory są minimalne, przyśpieszenie 200 w MACH3. Niby silnik rusza w momencie startu i ułamek sekundy pożniej zacięcie.[/list]

: 05 lut 2015, 11:13
autor: upanie
Pobaw się ustawieniem prądu na sterowniku. Jak jest za duży albo za mały to są takie efekty.

: 05 lut 2015, 11:16
autor: thornet
silniki 4A - prąd ustawiłem na 4A na sterowniku wiec powinno być ok, musze pokrecic potencjometrami :)

: 05 lut 2015, 11:19
autor: upanie
No jak ja się bawiłem tym sterownikiem to przy zbyt dużym prądzie stawał mi :D

: 05 lut 2015, 11:23
autor: Hrumque
thornet pisze:zasilacz ma 4.5A na 20V wiec chyba troche słabo.

Silniki powyżej 400 obr/min zaczynają gubic krok (mikrokrok1/2) a opory są minimalne, przyśpieszenie 200 w MACH3. Niby silnik rusza w momencie startu i ułamek sekundy pożniej zacięcie.[/list]
400 obr/min przy silniku 200kr/obrót i 1/2 mikrokroku to daje Step 2.666Khz - faktycznie niedużo, nawet z LPT powinno iść znacznie szybciej.
Czy problem powstaje też taki sam, gdy jeździsz tylko jedną osią? Czy się nasila gdy jeździ więcej niż jedna? (do zasilania jednej osi ten zasilacz byłby aż nadto, jak mu dodać kawałek sensownego kondensatora by był odporny na impulsowe pobory prądu podczas sterowania pwm mikrokrokowego).

Może przyspieszenia masz ustawione jednak zbyt duże - ustaw przyspieszenie znacznie mniejsze, i niech się pomału rozpędza, dla testu, choćby nawet luzem bez napędu śruby.

Ustaw sobie prąd odpowiedni do posiadanych silników (za mały to źle, a za duży - jeszcze gorzej, też będzie ci gubić kroki).

Spróbuj przejść na wyższy mikro-krok, wtedy sterowanie jest płynniejsze, to i mniejsze szarpanie co krok, i słabiej gubi kroki przy rozpędzaniu bez obciążenia.

A może być też tak, że wszystko masz super elektrycznie, a trafiasz w rezonans mechaniczny silnika + układu mechanicznego, i przy tych konkretnych obrotach tak to się zachowuje. Nie bez powodu montuje się "stepper motor dampers" na osi by z tym walczyć.
Tutaj zmiana na drobniejszy mikrokrok trochę powinna pomóc.