Strona 1 z 3

Problem z uruchomieniem silników krokowych

: 20 lis 2014, 14:19
autor: lfD
Witam wszystkich, jestem tu nowy więc z góry proszę o wyrozumiałość. Postanowiłem poskładać własną frezarkę, ze strony technicznej wszystko już jest ale pozostał jeden problem, mianowicie zakupiłem zestaw 3 silników krokowych wraz ze sterownikami, płytą główną, zasilaczem i portem LPT. Zestaw przyszedł podłączyłem wszystko (mam nadzieję) jak należy uruchomiłem mach3 w wersji demo i chciałem zrobić próbę silników, po ustawieniu wszystkiego w programie wg instrukcji niestety nie było żadnej reakcji. Próbowałem już wszystkich kombinacji i nic zero reakcji. Silniki "trzymają" gdy są podłączone ale bardzo się grzeją. Nie wiem już co robić i trochę mnie to załamuje, czy ktoś może mi coś doradzić, może jednak coś źle ustawiłem w programie albo jednak źle podłączyłem?? Jeżeli chodzi o podłączenie to wygląda to tak:
Na płycie głównej pin P2 połączyłem z PUL+ na sterowniku
pin P3 z DIR+, PUL- i DIR- złączyłem razem i podłączyłem do GND.
ENBL+ połączyłem z VDD na płycie.
DC- i DC+ ze sterownika do zasilacza.
Jeżeli chodzi o silnik to czarny kabel z A+ na sterowniku, zielony z A-, czerwony z B+ i niebieski z B-.
Bardzo proszę o pomoc

Przesyłam zdjęcia zakupionego zestawu, podłączenia elektroniki i ustawień w programie

: 20 lis 2014, 14:46
autor: zacharius
wszytko pięknie tylko ze instrukcja jest do płyt głównych SSK-MB01 i MB02 a ta na zdjęciu nie jest ani pierwsza ani druga to raz.

drugie. czy sterowniki zostały poprawnie "skonfigurowane pod dane silniki za pomocą dip switcha tego niebieskiego?

trzecie. na tych obrazkach nic nie widać, ani opisu sterownika ani modelu, tak samo nie wiemy jakie to są silniki a wróżyć nikt nie będzie

i w końcu czwarte skoro to jest od WANTAI to raczej powinni tez dostarczyć instrukcje do swoich wyrobów

to tak na start

: 20 lis 2014, 15:00
autor: sajgon
A następną sprawą jest właściwa konfiguracja/ustawienie portu LPT w biosie. Są chyba dostępne trzy tryby pracy portu, a mach współpracuje tylko pod jednym, właściwym.

Pamiętam że też z tym kiedyś walczyłem.

: 20 lis 2014, 15:08
autor: lfD
Przepraszam już się poprawiam ze zdjęciami. Jeżeli chodzi o biosa to LPT ustawiłem tak jak powinno być bo tez o tym czytałem, nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Instrukcji do zestawu nie dostałem niestety dlatego kierowałem się tym co znalazłem

: 20 lis 2014, 16:09
autor: zacharius
troche googla nie zaszkodzi

manual do płyty
http://www.nbglin.com/download/cnc25.pdf

info o sterowniku (tryb podlączenia ktory sugeruje manual do płyty to OC Open collector)
http://www.wantmotor.com/ProductsView.asp?id=257&pid=82

info o silniku
http://www.wantmotor.com/ProductsView.a ... =75&sid=80

skąd płyta ma zasilanie? jesli z tego samego zasilacza to 99,9* już jest spalona
na dodatek w tej plątaninie kabli w tym samym kolorze to nie idzie się połapać z tej odległości

: 20 lis 2014, 16:16
autor: sajgon
aaa jeszcze taka drobna, aczkolwiek bardzo ważna sprawa.

Sporym błędem jest przy takim łączeniu używanie jednokolorowego przewodu :neutral:
BARDZO łatwo o błąd , nawet nieświadomy.

Tak najprościej i z własnego przyzwyczajenia :wink:

czarnym, niebieskim, białym łączysz masy (-)
czerwonym , brązowym , żółtym łączysz VCC zasilania (+)
reszta kolorów zostaje na połączenia sygnałowe lub inne różne od zasilania

[ Dodano: 2014-11-20, 16:25 ]
hehe zacharius, widzę że też Cie ta czerń wszechobecna zbulwersowała :roll:

: 20 lis 2014, 16:40
autor: lfD
zacharius dziekuję Ci bardzo. Płyta jest zasilana kablem usb z komputera. sajgon jestem laikiem w tych sprawach ale zastosuję się do porad, dziękuję i pozdrawiam

[ Dodano: 2014-11-20, 16:43 ]
Kupię jutro kable o odpowiednich kolorach poczytam, podłącze i wstawię zdjęcia

: 20 lis 2014, 16:56
autor: zacharius
to jak po usb to trzeba się upewnić czy tam ma być wspólna masa z zasilaczem silnikow.

rzecz w tym ze przy OC czesc sygnalowa ma wspolny +

generalnie unikałbym zasilania po usb lepiej wyciągnąć sobie dwie żyłki z zasilacza od kompa

: 20 lis 2014, 16:57
autor: sajgon
lfD pisze:jestem laikiem w tych sprawach
i właśnie dlatego powinno się eliminować do maksimum możliwość popełnienia błędu
Dobrze jest sobie przyjąć pewne zasady i się ich trzymać i możliwie bezkompromisowo stosować, niejednokrotnie ze względów ekonomicznych(błąd=dodatkowe koszty), ale przede wszystkim dla własnego bezpieczeństwa

: 20 lis 2014, 20:17
autor: ezbig
Kolego, nawet zasilanie silników masz podłączone dwoma czarnymi :shock: