Prosty sterownik do testowania silniczkow krokowych
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 lis 2014, 09:22
- Lokalizacja: SWDN
Prosty sterownik do testowania silniczkow krokowych
Witam,
Drodzy forumowicze mam prosbe. Pozwolilem sobie zamiescic temat tutaj bo macie stycznosc z silnikami krokowymi caly czas.
Czy moge liczyc na podpowiedz jak najprosciej sprawdzic zwykly silnik krokowy z czterema przewodami?
Wiem ze podlaczenie pod 12lub5v nic nie da i trzeba do tego sterownik.
Galeria Allegro
Pozdrawiam
Drodzy forumowicze mam prosbe. Pozwolilem sobie zamiescic temat tutaj bo macie stycznosc z silnikami krokowymi caly czas.
Czy moge liczyc na podpowiedz jak najprosciej sprawdzic zwykly silnik krokowy z czterema przewodami?
Wiem ze podlaczenie pod 12lub5v nic nie da i trzeba do tego sterownik.
Galeria Allegro
Pozdrawiam
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Raz piszesz: 2-3 : nic, drugi raz 2-3: 1.6. To jak w końcu?
W ogóle, to jakoś dziwnie to wyszło - jeżeli jest połączenie 1-3, 2-3 i 2-4, to inne połączenia też powinny istnieć - jeżeli ich nie widać, to znaczy, że albo a) coś źle mierzysz albo b) są diody. Aby wyeliminować lub potwierdzić tę ostatnią opcję zbadaj opór każdej pary w obie strony.
W ogóle, to jakoś dziwnie to wyszło - jeżeli jest połączenie 1-3, 2-3 i 2-4, to inne połączenia też powinny istnieć - jeżeli ich nie widać, to znaczy, że albo a) coś źle mierzysz albo b) są diody. Aby wyeliminować lub potwierdzić tę ostatnią opcję zbadaj opór każdej pary w obie strony.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
No dobra. Czyli 1-3 i 2-4 jest 8-9Ω, reszta - niepołączona. Wygląda to zatem na silnik krokowy 2-fazowy bipolarny; uzwojenia faz to 1-3 i 2-4. Z racji sporego oporu, silnik powinien "na oko" pracować z prądem 0.5-1 A. Podepnij uzwojenie pod jakieś 5V i zobacz, co się stanie - silnik powinien się "zablokować". Jeżeli będzie siedział dość sztywno i "przeskakiwał" przy przyłożeniu większego momentu - to znaczy, że jest to silnik krokowy. Jeżeli silnik ustawi się w ustalonej pozycji, ale będzie wykazywał 2 lub 4 stabilne położenia na obrót - to jest to 2-fazowy silnik BLDC. Jeżeli silnik zacznie się kręcić - jest to jakiś silnik DC. Jeżeli nic się nie stanie - to jest to jakiś inny silnik (ew. spróbuj podłączyć oba uzwojenia - jeżeli ruszy, to jest to silnik równoległy prądu stałego).