nabylem ostatnio na gieldzie 2 potezne silniczki krokowe o kroku 0.45st.
Mam jednak problem jak je podlaczyc - kazdy ma 12 przewodow
a moj sterowniczek obsluguje tylko 6 i zastanawiam sie czy moge spiac uzwojenia
parami a nawet jesli tak, to jak dojsc jaki jest ich rzeczywisty uklad.
Przewertowalem net i niestety google nie zwraca zadnego opisu tych silnikow.
Przelecialem omomierzem wszystkie kabelki i silnik ewidentnie ma
8 uzwojen (t.j. 4 uzwojenia z odczepem w srodku) czyli 4x po 3 kable).
a z innej beczki
Mam tez kilka silnikow 4-przewodowych i zastanawiam sie czy udaloby sie je wysterowac
standardowa elektronika dla silnika unipolarnego z 6 przewodami.
Zastanawiam sie czy cos takiego by zadzialalo:
1. dioda - kabelek 1 silnika
2. 'masa' - kabelek 2 silnika
3. dioda - kabelek 1 silnika
4. dioda - kabelek 3 silnika
5. 'masa' - kabelek 4 silnika
6. dioda - kabelek 3 silnika
biorac pod uwage ze przebieg na wyjsciu jest jak tutaj:
Wyproadzenia silnika -12 Przewodow
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 lut 2005, 21:50
- Lokalizacja: P-owo
Uzwojenia takiego silnika możesz połączyć szeregowo lub równolegle w zależności, co jest lepsze dla twojego sterownika (przy połączeniu równoległym rośnie prąd, a przy szeregowym trzeba zwiększyć napięcie zasilające). Jednak żeby to zrobić musisz znać schemat wyprowadzeń silnika, niestety nie mam pomysłu jak możesz go zbadać (metoda prób i błędów raczej odpada).
…
Moim zdaniem nie ma możliwości sterowania silnikami bipolarnymi przy pomocy sterownika unipolarnego. Możesz jednak wykorzystać sygnały generowane w takim sterowniku do kontroli jakiegoś mostka H (np. L298), który będzie zasilał twój silnik.
…
Moim zdaniem nie ma możliwości sterowania silnikami bipolarnymi przy pomocy sterownika unipolarnego. Możesz jednak wykorzystać sygnały generowane w takim sterowniku do kontroli jakiegoś mostka H (np. L298), który będzie zasilał twój silnik.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 sty 2005, 03:01
- Lokalizacja: Wroc?aw
Wlasnie sobie wykoncypowalem cos innego - moze cos w rodzaju 'radiestety'
powiesze magnesik na sznurku ew. wezme kompas i zobacze w ktorym miejscu przy silniku
'drgnie' po podlaczeniu bateryjki pod kolejne uzwojenia - powinno sie
udac rozrysowac uklad wszystkich osmiu uzwojen.
Dziwie sie ze w swoim geniuszu nie wpadlem na to wczesniej
T.P.
powiesze magnesik na sznurku ew. wezme kompas i zobacze w ktorym miejscu przy silniku
'drgnie' po podlaczeniu bateryjki pod kolejne uzwojenia - powinno sie
udac rozrysowac uklad wszystkich osmiu uzwojen.
Dziwie sie ze w swoim geniuszu nie wpadlem na to wczesniej
T.P.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 241
- Rejestracja: 15 cze 2004, 18:59
- Lokalizacja: KrakĂłw/Bia?ystok
re analiza uzwojeń:
Podobny problem miałem swego czasu analizując silnik bi polarny 5 fazowy z wyprowadzonymi 10 przewodami (dodam że rozdzielczość silnika wynosiła 0.72 ° ).
Magnesik odradzam bo nie koniecznie prawde ci powie.
Ja zrobiłem to dosyć łatwo.
Wykonałem z cienkiego drutu wskazówkę o długości około 300mm.
później pokolei podłączałem napięcie na cewki i znaczyłem miejsca gdzie ustabilizowała się wskazówka podpisując je (który kabel i jakie napięcie + czy - )później przeliczyłem o ile powinien przerzucić mi się silnik po wykonaniu 1 kroku.
W efekcie miałem zidentyfikowane wszystkie przewody i kolejność ich załączania.
Magnesik odradzam bo nie koniecznie prawde ci powie.
Ja zrobiłem to dosyć łatwo.
Wykonałem z cienkiego drutu wskazówkę o długości około 300mm.
później pokolei podłączałem napięcie na cewki i znaczyłem miejsca gdzie ustabilizowała się wskazówka podpisując je (który kabel i jakie napięcie + czy - )później przeliczyłem o ile powinien przerzucić mi się silnik po wykonaniu 1 kroku.
W efekcie miałem zidentyfikowane wszystkie przewody i kolejność ich załączania.