Strona 1 z 5

Jak podłączyć do SSK-MB2

: 05 cze 2014, 10:32
autor: big_ba7
Dzień dobry,

mam sterownik Allen-Bradley Ultra 100 i do niego servo N-3412-2.
Sterownik zaprogramowany do pracy jako "Position Follower (Step Up/Down Controller)".

Podłączenie wg schematu powinno wyglądać tak:

Obrazek

Jak podłączyć to teraz do SSK-MB2, domyślam się że płyta SSK-MB2 to na schemacie będzie "step indexer" ale miło by było gdyby ktoś światły w tej materii podpowiedział konkretnie co z czym połączyć żeby nie zrobić ogniska

pozdrawiam
Bartek

: 05 cze 2014, 16:08
autor: krzysiekgrab
Podłączyć można tak jak zwykły sterownik silnika krokowego, np. zajrzeć do instrukcji sterownika B03. Jednak należy pamiętać, że są dwa rodzaje sterowania sygnałem kroku, tj Step/Dir ( sygnał kroku i kierunku, realizowany np. przez program Mach3) oraz CW/CCW ( gdzie występuje tylko sygnał kroku, który jest podany na odpowiednie wejście określające kierunek pracy). Step Up/Down Controller) sugeruje ten drugi sposób sterowania.

: 05 cze 2014, 21:25
autor: saymon5e
Tu by się przydało coś w rodzaju prostego demultipleksera, na wejście danych CLK z płyty, na adresowe DIR, a wyjścia do CW- i CCW-

: 06 cze 2014, 08:21
autor: big_ba7
krzysiekgrab pisze:...Jednak należy pamiętać, że są dwa rodzaje sterowania sygnałem kroku, tj Step/Dir ( sygnał kroku i kierunku, realizowany np. przez program Mach3) oraz CW/CCW ( gdzie występuje tylko sygnał kroku, który jest podany na odpowiednie wejście określające kierunek pracy). Step Up/Down Controller) sugeruje ten drugi sposób sterowania.
Dzięki za odpowiedź.
W tym przypadku (ten sterownik + servo) można sterownik również zaprogramować do pracy w trybie Position Follower (Step/Direction).
Czy takie podłączenie będzie "lepsze" (schemat)?


Obrazek

docelowo chciałbym aby można było korzystać właśnie z Mach3.

pozdrawiam
Bartek

: 08 cze 2014, 21:42
autor: krzysiekgrab
Tak, na schemacie kolega ma sygnał różnicowy. Ale do mb2 możemy podłączyć napęd jak zwykłą krokówkę ( instrukcja np od bo3 ), pozostaje kwestia częstotliwości portu lpt, rozdzielczości enkodera na silniku oraz prędkości pracy jaką uzyskamy.

[ Dodano: 2014-06-09, 11:19 ]
witam

Minusy step i dir w napędzie łączymy z GND na płycie, a plusy sygnałów łączymy z odpowiednimi wyjściami z płyty . step to clk, a dir to dir.

: 09 cze 2014, 11:26
autor: big_ba7
witam

Minusy step i dir w napędzie łączymy z GND na płycie, a plusy sygnałów łączymy z odpowiednimi wyjściami z płyty . step to clk, a dir to dir.


Wielkie dzięki za szybką odpowiedź, wieczorem podłączę to dam znać o rezultacie.

Jeszcze pytanie:
Co z +5V na płycie głównej? pomijam je czy też powieniem do czegoś podłączyć?

pozdrawiam
Bartek

: 09 cze 2014, 11:28
autor: krzysiekgrab
pomijamy

Nie dziala

: 10 cze 2014, 08:36
autor: big_ba7
Dzień dobry,

niestety nie zadziałało.
Podłączyłem tak jak Pan i tu nie sądzę żeby był jakiś problem.
Mach3 łączy się z płytą główną. Sprawdziłem również działanie protu LPT programem diagnostycznym z folderu mach3, jest ok.

Równocześnie przez port RS mam podłączony sterownik silnika Ultra 100. Za pomocą programu Ultra master mogę kręcić silnikiem we wszystkie strony.

Myślę żę probllem może polegać na tym, że płyta główna nie może się "dogadać" ze sterownikiem Ultra 100.
Jest jeszcze kwestia "enable".
Silnik jest ustawiony w trybie gotowości do pracy, ale po stronie płyty głównej i mach3 również chyba powinno być to jakoś skonfigurowane. Robiłem tak jak w instrukcji od płyty głównej ale nie mam przekonania, że jest to ok.

Może jakaś podpowiedź?
pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowa pomoc
Bartek

: 10 cze 2014, 09:15
autor: krzysiekgrab
Rozumiem, że płyta "działa' czyli można uruchomić np, przekaźniki. Miernikiem można zmierzyć jak zmieniają się napięcia na wyjściu płyty głównej MB2 dla sygnału sterp i dir ( czy w ogóle się zmieniają ?).

Jeżeli chodzi o sygnał enable, to trzeba napęd ustawić na pracę, czyli napęd powinien reagować na sygnały kroku i kierunku.

: 10 cze 2014, 23:18
autor: big_ba7
Spawdziłem. Płyta dzała.
Przekaźniki można uruchomić.
Napięcia zmierzyłem, zmieniają się od 3,32 do 0,05 przy zmianie kierunku, z tym że podczas jednej zmiany kierunku napięcie mierzone pomiedzy dir a gnd zmienia sie tylko raz, natomiast mierzone pomiędzy clk a gnd zmienia się 3 razy.

Silnik się nie kręci.