Strona 1 z 1

Sterownik SSK-B01 brak zasilania jednej cewki

: 02 kwie 2014, 20:31
autor: wojtek30
Pewnie już mało kto używa tego sterownika (L297+L298), ale zanim zainwestuję w nowy, chciałem jeszcze spróbować reanimacji. Niestety moja wiedza w temacie elektroniki kończy się na lutowaniu i prostych pomiarach podzespołów.

W obecnej chwili nie ma zasilania na wyprowadzeniu pary przewodów do jednej z cewek silnika, co objawia się jego szarpaniem. Wszystkie elementy są wlutowane prawidłowo. Podmieniłem sprawny układ L297 i nic.

Czyżby L298 padnięty?

: 02 kwie 2014, 21:14
autor: gozdd
Raczej innej opcji nie ma...

: 03 kwie 2014, 00:01
autor: diodas1
Sprawdź przy wyłączonym zasilaniu omomierzem czy nie padł Ci któryś z dwóch rezystorów mocy na płytce albo nie utworzył się zimny lut (niepewny kontakt) w miejscu przewleczenia końcówek rezystorów przez płytkę. Możesz te luty poprawić lutownicą z dużą ilością topnika. Obejrzyj dokładnie i sprawdź omomierzem ścieżkę miedzianą między rezystorem a układem L298. Możesz też na włączonym sterowniku zmierzyć napięcia na nóżkach L298 nr 1 i 15 ma być prawie 0V względem masy...

Najlepiej spróbuj zrozumieć jak toto działa : http://chomikuj.pl/janowok/Elektronika/ ... 163412.pdf

Wtedy możesz krok po kroku pomierzyć różne napięcia już świadomie.

: 07 kwie 2014, 21:02
autor: wojtek30
Dzięki za podpowiedzi. Sprawdziłem rezystory i ścieżki pomiędzy L298. Wszystko wygląda w porządku. Postanowiłem więc wymienić sam układ L298.

Podłączam, sprawdzam napięcie na niedziałającej dotąd cewce... jest, działa.
Sprawdzam drugą cewkę... nie działa :???:

Nie mam już cierpliwości do tego sterownika, czy jak kupię powiedzmy M545, to będzie mógł pracować jednocześnie z SSK-B01?

: 07 kwie 2014, 21:33
autor: gozdd
Ja też już nie miałem cierpliwości do TB6560 :evil: Owszem, M545 może współpracować z SSK-B01.