Strona 1 z 1

Moc z nami

: 29 sty 2005, 00:18
autor: maxkonin
Mam trzy silniki po dwie fazy każda po 1,5 A tj 3 X 2 X 1,5 =9A
Napięcie znamionowe silników 3,5V czyli X10=35V
9X35=315W
czy dobrze liczę że potrzebuję zasilacz o mocy 315 wat
Przy czym przewody od silników nie wyglądają na zdolne do
przeniesienia 1,5 A prądu - po prostu są za cieńkie( jak na mój gust-nie liczyłem)
pozdrawiam

Re: Moc z nami

: 29 sty 2005, 07:17
autor: avatar
maxkonin pisze:Mam trzy silniki po dwie fazy każda po 1,5 A tj 3 X 2 X 1,5 =9A
Napięcie znamionowe silników 3,5V czyli X10=35V
9X35=315W
czy dobrze liczę że potrzebuję zasilacz o mocy 315 wat
Przy czym przewody od silników nie wyglądają na zdolne do
przeniesienia 1,5 A prądu - po prostu są za cieńkie( jak na mój gust-nie liczyłem)
pozdrawiam
przyczym zazwyczaj pracuje jedna faza w silniku a nie dwie naraz :) 1mm2 linki miedzianej jest w stanie przeniesc 10A (teoretycznie to nawet 25A)

: 29 sty 2005, 10:59
autor: Bartul
To troche nie tak przy sterowaniu pelnokrokowym zasilane sa dwie fazy zawsze
A przy ½ kroku zasilane sa dwie fazy co drugi krok.

Napiecie nie tak się liczy zalezy od sterownika najlepiej będzie jak będzie miał kluczowanie pradowe „chopper” Napiecie zasilania jest wtedy uzależnione od parametrow końcówki mocy
A twoim zadaniem jest ustawienie pradu fazy a reszta zajmie się sterownik.

Najlepiej stosowac sterowniki mikrokrokowe co zmniejszy rezonans silnika.

: 29 sty 2005, 11:00
autor: maxkonin
avatar pisze:przyczym zazwyczaj pracuje jedna faza w silniku a nie dwie naraz
wię czy 200 wat wystarczy?
jakie stosujecie zasilacze w stosunku do teoretycznego zapotrzebowania silników

: 29 sty 2005, 11:48
autor: Bartul
Nie rozumiemy się „zalezne jest to od sterownika”

Teoretyczne zapotrzebowanie silnikow jest takie
Napięcie znamionowe silników 3,5V
Prad na faze 1,5A

1,5A*2*3=9A
9A*3,5V=31,5Wata

: 29 sty 2005, 15:45
autor: pltmaxnc
Na stronie firmy Gecko jest plik http://www.geckodrive.com/ycom/document ... _paper.pdf w którym podane jest jaki powinien być zasilacz ( tzn jakiej mocy , o jakim napięciu i z jakim kondensatorem ) dla danych silników.
Wszystko podane jest bardzo jasno bez zbędnej teorii.
Pisałem już o tym opracowaniu na forum lecz nie zawsze jest łatwo znależć to co akurat potrzeba .
pozdrawiam