Strona 1 z 1

Podział kroku na 2 a na 8 a różnica siły silnika...

: 02 kwie 2013, 08:08
autor: mitek
Witam

Czy silnik będzie miał większy moment jeśli ustawie podział kroku na 2 czy niema to znaczenia na ile jest na sterowniku podzielony krok?

A przy okazji czy zna ktoś sterowniki działające na prąd zmienny o napięciu 70V (taki obecnie mam i wydaje się być uszkodzony no i wymiana staje się powoli niezbędna...)

: 02 kwie 2013, 23:47
autor: nas24
leadshine robią drivery zasilane AC

: 03 kwie 2013, 00:40
autor: mitek
Znalazłem coś takiego Sterownik NAC872 silnika krokowego 7.2A

Ale dzięki

A jak w temacie podziału i mocy silnika? czym większy podział tym mniejszy moment czy niema to znaczenia?

: 03 kwie 2013, 00:57
autor: nas24
im wiekszy mikrokrok tym mniejszy moment.

Z leadshine gorąco polecam serię DM, mają driver AC DM1182.
Seria DM ma autotuning silników, genialnie tłumi rezonanse w "drażliwym' zakresie obrotów silnika. Seria DM to najlepsze drivery silników krokowych na rynku, wg mnie przynajmniej :)

pzdr

: 03 kwie 2013, 08:58
autor: mitek
Szkoda że troszkę późno bo tamten już zamówiłem... Maszyna stanęła a kupa frezowania się piętrzy :) Będę robił oś obrotową to może wybiorą.

: 05 kwie 2013, 12:23
autor: ursus_arctos
im wiekszy mikrokrok tym mniejszy moment.
To jest tylko część prawdy. Część, bo moment potrzebny do wyrwania silnika z synchronizmu jest taki sam. Prawda o tyle, że jeżeli obciążymy taki silnik powiedzmy połową nominalnego momentu, to nie zgubi kroków, ale będzie pozycjonował z dokładnością pół czy ćwierć kroku. Dalszy podział poprawi głównie walory akustyczne oraz stabilność przy pracy bez obciążenia.

: 05 kwie 2013, 17:05
autor: mitek
Czyli warto zwiększyć podział kroku dla płynności pracy... a utraty momentu pozycjonowania raczej niema...

: 05 kwie 2013, 20:17
autor: ursus_arctos
Utrata momentu pozycjonowania jest, tzn. aby liczyć większą rozdzielczość pod obciążeniem, trzeba przyjąć w założeniach zmniejszony moment.
Dla pełnej jasności przykład: silnik ma 1.8° na krok. Aby go wyrwać z tej pozycji trzeba, przykładowo, 1Nm, ale obrócenie go o 0.225° wymaga już tylko 0.5Nm. Dlatego moment pozycjonowania dla 1/8 kroku będzie 0.5Nm, ale moment ten nie spowoduje wypadnięcia silnika z synchronizmu.