Problem z testowym uruchomieniem silników

Rozmowy na temat układów elektronicznych sterowania obrabiarek CNC

Autor tematu
philut
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 97
Rejestracja: 19 lut 2012, 15:25
Lokalizacja: Gdynia

Problem z testowym uruchomieniem silników

#1

Post napisał: philut » 07 mar 2013, 23:47

Witam!
Mam problem z pierwszym testowym uruchomieniem silnika krokowego. Korzystam z programu Mach-3 oraz sterownika HY-TB3DV-k. Jest to chiński sterownik z możliwością podłączenia 4 silników. Silnik oraz piny są dobrze podłączone i ustawione według instrukcji. Przy uruchomionym komputerze i podpiętym i zasilonym sterowniku wszystko jest ok - silnik trzyma, oraz wszystkie diody się na sterowniku świecą. Jednak w momencie uruchomienia MACH-3 słychać, ze stycznik na płytce "puszcza" oraz diody gasną a silnik przestaje "trzymać" (przestaje być zasilany). Sterownik reaguje tak jakby zadziałał e-stop. W konfiguracji pinów tez próbowałem go według podpowiedzi z google wykluczyć. Czy ktoś ma doświadczenie z tym sterownikiem? Chciałbym jeszcze wiedzieć czy jest jakaś inna, bardziej szczegółowa instrukcja lub dokumentacja tego sterownika, bo nie wiem gdzie dokładnie podłączyć fizyczny e-stop. I co to jest "Buffer" (25%, 50%, 75%, 100%) możliwy do nastawienia za pomocą switchy na płytce?



Tagi:


bateryjka
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 220
Rejestracja: 03 wrz 2008, 18:14
Lokalizacja: Opolskie

#2

Post napisał: bateryjka » 08 mar 2013, 10:14

Przy uruchomionym komputerze i podpiętym i zasilonym sterowniku wszystko jest ok - silnik trzyma, oraz wszystkie diody się na sterowniku świecą. Jednak w momencie uruchomienia MACH-3 słychać, ze stycznik na płytce "puszcza" oraz diody gasną a silnik przestaje "trzymać"
Prawdopodobnie sygnał "Enable" jest "odwrócony" bo Mach podczas postoju nie zasila silników
nie wiem gdzie dokładnie podłączyć fizyczny e-stop
Obrazek
Do podłączenia E-stop jest to samo gniazdo gdzie są krańcówki nie zapomnij odpowiednio skonfigurować Mach-a
(Na jednym z poprzednich obrazków jest opis Emergency Stop)
Załączniki
HY-TB3DV-K.zip
Manual
(2.86 MiB) Pobrany 425 razy


Autor tematu
philut
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 97
Rejestracja: 19 lut 2012, 15:25
Lokalizacja: Gdynia

#3

Post napisał: philut » 08 mar 2013, 15:47

Dzięki za wskazanie obrazu, bo w instrukcji mojej nigdzie nie było takiej informacji. Teraz przynajmniej wiem gdzie e-stop podłączyć. Szukam teraz na forum posta, w którym niby była mowa o konfiguracji mach3 do tego sterownika, bo to co chinole napisali się nie zgadza.

[ Dodano: 2013-03-08, 18:45 ]
Problem rozwiązany! Ustawienie pinów w Mach 3 było błędne - chinole jakieś fałszywe informacje dołączyli. Znalazłem działającą instrukcje z odpowiednią konfiguracją pinów na tej stronie:
http://www.mycncuk.com/forums/motor-dri ... oards.html

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika CNC”