Strona 1 z 1

Sterownik SSK-B01 - zakłócenia sygnału STEP

: 01 sie 2012, 20:24
autor: maryushr
Witam,

posiadam sterownik, jak w temacie (L297 + L298). Do testów wykorzystałem generator zbudowany na up Atmela, w momencie podania napięcia 5V na sterownik sygnał z generatora jest poprawny, ale gdy podam napięcie zasilające stopień końcowy, to sygnał STEP jest silnie zniekształcony, a sam silnik tańczy w każdym kierunku. Nóżka 16 układu L297 połączona jest z obwodem RC (tryb master), zaś 11 z masą (praca dwufazowa). Żadne z wejść sterownika nie wisi w powietrzu. Z racji tego, że silniczek wymaga 3.1A, sterownik ustawiłem do pracy z prądem 2A. Napięcie zasilające 34VDC z transformatora o mocy 10A. Pierwszy raz mam w rękach taki sterownik, może coś przeoczyłem. Czekam na sugestie i ewentualnie na dodatkowe pytania.

: 02 sie 2012, 08:04
autor: Raven
Po masie przypadkiem na AVR ci nie sieje?

: 02 sie 2012, 22:30
autor: diodas1
Jeżeli silnik kręci w różnych kierunkach to raczej przyjrzyj się sygnałowi DIR bo to on odpowiada za kierunek Zewrzyj ten sygnał na sztywno do masy- silnik powinien kręcić się stabilnie w jednym kierunku. Jezeli tak nie jest to coś się dzieje ze sterownikiem albo coś nie tak z zasilaniem

: 03 sie 2012, 10:12
autor: ursus_arctos
Po pierwsze - kable prowadzące od AVRa do sterownika jak najdalej od zasilania oraz kabli silnikowych. Po drugie - dir do masy. Po trzecie - jeżeli możesz - sprawdź oscyloskopem, lub chociaż woltomierzem, czy sterownik przełącza się prawidłowo bez podłączonego silnika. Jeżeli tak, to zakłócenia; jeżeli nie - inny problem.

Po czwarte - po cholerę jeszcze ktoś używa tych przestarzałych sterowników...?

: 11 wrz 2012, 16:58
autor: maryushr
Pozbyłem się tego sterownika, bo nie doszedłem do żadnych wniosków jaka mogła być przyczyna, że nie chciał działać. Teraz mam na testy TB6560 i jest lepiej, bo już tak bardzo nie gubi kroków, ale przy nieco większych częstotliwościach silnik nie wyrabia i najzwyczajniej przysiada, przestaje się kręcić i piszczy.

: 15 wrz 2012, 22:32
autor: bateryjka
ale przy nieco większych częstotliwościach silnik nie wyrabia i najzwyczajniej przysiada, przestaje się kręcić i piszczy.
Typowe zjawisko silnika krokowego obroty rosną a moment maleje
A tu podstawowe wady z innej strony WWW
Wady:

Rezonanse mechaniczne pojawiające się przy niewłaściwym sterowaniu.
Trudności przy pracy z bardzo dużymi prędkościami.
W praktyce małe maksymalne obroty: rzędu kilku-kilkuset obrotów na minutę.
Występuje zjawisko gubienia kroków
Duży pobór prądu
Duża emisja ciepła