Leoo pisze:Może ktoś ma inne doświadczenia?
PFD - to procent szybkiego gaszenia... ideałem było by ten procent zmieniać dynamicznie w zależności od prędkości silnika i....
można by również wykorzystać możliwość wpływania na mechanizm gaszenia przy próbie kompensowania rezonansów silnika
---
podstawowe problemy z a3977 wynikają z paru źródeł:
-zakłóceń... przenikaniu sygnału z wyjścia do obwodów wejściowych
-silniki o dużej indukcyjności wymagają czasami wydłużenia czasu Tblank dla poprawnej pracy pętli sprzężenia... czyli wzrostu Ct
ilość zakłóceń wzajemnych rośnie w kompletnym sterowniku wieloosiowym
---
najbardziej oczywistą przyczyną palenia się a3977 (i każdego mosfeta) jest przekroczenie dozwolonego napięcia zasilania (35V).... to zjawisko nie występuje gdy zastosujemy układ zabezpieczenia nadnapięciowego (np. dioda zenera mocy... lub coś podobnego)
a3977 bez zabezpieczenia nadnapięciowego daje się zniszczyć nawet bez włączenia zasilacza - wystarczy "zdrowo" zakręcić silnikiem (potwierdzone doświadczalnie przez jednego kolegę!)
---
uwaga co do napięcia w sieci:
jeden z moich klientów potwierdził, iż w jego sieci zamiast ok. 230V często pojawia się nawet
258V!!!!.. podobno blisko jest podstacja ;(