Strona 1 z 1

Sterownik DQ542MA

: 08 lis 2011, 19:46
autor: oskaeg
Witam, mam pytanie odnośnie sterownika DQ542MA. Z tego co wiem jest to sterownik przeznaczony do większych silników. Chciałbym się dowiedzieć czy podłączenie silnika ( specyfikacja silnika ) małej mocy nie spowoduje uszkodzenia tego sterownika?

Pozdrawiam.

: 08 lis 2011, 23:09
autor: Leoo
Silnik występuje w dwóch specyfikacjach: do zasilania napięciem stałym 24V lub do zasilania impulsowego (BIPOLAR CHOPPER). Pierwsza wersja ma przynajmniej 5 przewodów i oporność fazy 30Ohm, druga - oporność 5,5Ohm.
Silnik w wersji drugiej można podłączyć do DQ542MA.

: 13 lis 2011, 02:36
autor: oskaeg
Bardzo dziękuje za odpowiedź. Korzystając z okazji chciałbym się dowiedzieć czy sterowniki te mogą pracować z silnikami SK3030 silnik krokowy 56/56 - 3,0 Nm bipolarny 3,0 A ?

Pozdrawiam.

: 13 lis 2011, 11:46
autor: Leoo
Silnik 3A będzie idealnie dopasowany do tego sterownika, jednak przy nominalnym napięciu 4,5V dużych prędkości uzyskać się nie uda.

: 13 lis 2011, 11:54
autor: oskaeg
Rozumiem ze mimo to silnik będzie działał? Na jakim napięciu będzie on pracował ? Sterownik ma zakres od +18 do +50V. Ten silnik ma napięcie 4.8V * 20 = 96V Tego napięcia się obawiam dlatego pytam. Kwestie zasilania chciałem rozwiązać za pomocą Uniwersalnego modułu zasilającego – MZ-01 i Transformatora toroidalnego INDEL TST 450/010 Uwe=230V, Uwy= 2×30V, Iwy=2×7,5A Jednak mam problem z kupieniem tego drugiego. A może lepszym wyjściem było by zastosowanie zasilacza impulsowego ?

: 13 lis 2011, 13:19
autor: Leoo
Można użyć zasilacza impulsowego ale trzeba pamiętać o dołączeniu dodatkowych kondensatorów filtrujących, które będą magazynowały napięcie powracające od silników podczas hamowania. Wadą tych zasilaczy jest stosunkowo niewielka trwałość wynikająca z zawodności kondensatorów elektrolitycznych.
Jeśli chodzi o prędkości przejazdów maszyny, trzeba przeanalizować charakterystyki silników oraz skok śrub lub innych planowanych przekładni napędowych. Może okazać się, że osiągnięcie przejazdów na poziomie 6m/min nie wymaga 2000obr/min silnika.

: 13 lis 2011, 13:32
autor: oskaeg
To wole jednak pozostać przy pierwotnej wersji zasilania. Dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam.