Strona 1 z 2
Jaki silnik do sterownika ssk-b02
: 03 lis 2011, 19:37
autor: snajper007
Jaki będzie odpowiedni silnik do tego sterownika i jak go podłączyć?
silnik 1
silnik 2
: 03 lis 2011, 20:12
autor: gras107
Sterownik obsługuje max 4A.
Jak dla mnie wyższa prędkość:
1
Wyższy moment (te same parametry zasilania, ta sama konfiguracja):
2
Sam jestem ciekaw czy dobrze rozumuję; czekam na odpowiedź bardziej doświadczonego.
: 03 lis 2011, 20:20
autor: dj_ramu
Silnik z pierwszej aukcji trzeba łączyć szeregowo. Szybciej Ci się zakręci przy stałym ale zmniejszonym momencie
Silnik z drugiej aukcji można połączyć szeregowo i równolegle. Przy połączeniu szeregowym j.w. Przy połączeniu równoległym będziesz mógł wycisnąć maksymalny moment z tego silnika ale pogorszą się osiągi prędkości przy akceptowalnym momencie.
Sam musisz zdecydować na czym Ci bardziej zależy; na prędkości czy sile.
p.s. do tych sterowników spokojnie można podpiąć np.
http://allegro.pl/silnik-krokowy-6-8nm- ... 43530.html 
;);)
: 03 lis 2011, 20:44
autor: snajper007
A w połączeniu szeregowym to jakie będą różnice w prędkości i momencie obu silników?
: 03 lis 2011, 21:08
autor: ursus_arctos
@dj_ramu: coś pokręciłeś
Jeżeli driver jest w stanie zapewnić pełny prąd do obydwu typów połączeń to:
a) moment jest taki sam (liczy się prąd w każdym z uzwojeń - silnika nie interesuje, jak się go połączyło)
b) prędkość w połączeniu równoległym jest 2x wyższa przy takim samym napięciu drivera
Wynika to z faktu, że w połączeniu szeregowym do uzwojenia jest połączona połowa napięcia (napięcie dzieli się po równo na uzwojeniach) a w równoległym każde uzwojenie ma pełne napięcie.
Natomiast przy połączeniu równoległym driver musi dawać 2x większy prąd, więc będzie się 4x bardziej grzał.
: 03 lis 2011, 21:56
autor: jacek-1210
ursus_arctos pisze:Natomiast przy połączeniu równoległym driver musi dawać 2x większy prąd, więc będzie się 4x bardziej grzał.
Driver nie może dać prądu większego niż maksymalny dla niego przewidziany, w tym przypadku 4A, więc nie będzie się 4x bardziej grzał. Aby więc utrzymać moment przy połączeniu równoległym silników, trzeba połączyć szeregowo uzwojenia każdego z silników. Jak to wpływa na obroty itp. kolega już wcześniej opisał. Z dwojga złego wolę już połączenie szeregowe silników przy uzwojeniach silników połączonych równolegle, bo to mi przynajmniej zapewnia, że przy rozrzucie produkcyjnym silników, wypadkowy prąd płynący przez każdy z silników będzie taki sam, więc i momenty nie powinny się różnić. Tak też właśnie planuję rozwiązać obustronny napęd bramy w swoim urządzonku.
: 04 lis 2011, 17:37
autor: Leoo
jacek-1210 pisze:Z dwojga złego wolę już połączenie szeregowe silników przy uzwojeniach silników połączonych równolegle, bo to mi przynajmniej zapewnia, że przy rozrzucie produkcyjnym silników, wypadkowy prąd płynący przez każdy z silników będzie taki sam, więc i momenty nie powinny się różnić. Tak też właśnie planuję rozwiązać obustronny napęd bramy w swoim urządzonku.
Czyli jeden sterownik i dwa silniki połączone w szereg a w każdym z nich fazy włączone równolegle?
Dobrze zrozumiałem intencję Kolegi?
: 04 lis 2011, 22:15
autor: jacek-1210
Dokładnie tak. Ja to przetestuję dopiero za jaaaaakiś czas - może Kolega zrobi to szybciej

: 05 lis 2011, 15:01
autor: Leoo
jacek-1210 pisze:Dokładnie tak.
Tu nie ma co testować.
Trzeba się jednak liczyć ze zmniejszeniem prędkości maksymalnej ze względu na zmniejszenie napięcia zasilającego silniki.
Warunek powodzenia takiego napędu to mechaniczne sprzężenie osi silników.
: 07 lis 2011, 21:54
autor: jacek-1210
Jeśli nie bedziesz patrzył na napiecie zasilające silniki, tylko na napięcie zasilające poszczególne cewki silnika, to może się okazać że różnicy w tych połączeniach nie ma żadnych oprócz tego, że "moje" zapewnia wyrównanie prądu w obu silnikach. A gwarantem uzyskania właściwego momentu jest nie tyle napięcie co prąd płynący przez cewki silnika
