palenie sterowników M543
: 10 lip 2011, 21:47
Czołem!
Po 6-cio mies. używaniu frezarki, dojrzałem by jej podłączyć krańcówki "home" .
Ale zaczęły się schody, bo zaczęło się coś dziwnego dziać. Silnik na "Zetce" po minucie użytkowania (2,3 testy "all home")zaczynał wyć i się , hmmm, dusić (?), później sterując go z klawiatury zaczął sam mylić kierunki wyjąc jak szalony , wytrzymywał może taki stan z 2,3 min. i potem cisza, palił się sterownik i bezpiecznik. Takim o to sposobem spaliłem 3 stery i za każdym razem te same objawy . X i Y pracował bez zarzutu. I teraz pytanie co powoduje zwarcie , że palą się stery? Uszkodzona krańcówka? Choć powiedzmy 2 pierwsze "hołmowania" były bez zarzutu. Umiejscowienie przy silniku tej krańcówki może mieć jakiś wpływ? Złe kable? Przepatrzyłem płytę główną (mb2) ale nie znalazłem nic niepokojącego, może tylko to , że dioda przy 2 przekaźniku słabiej świeci niż pozostałe diody na płycie. Ma ktoś jakieś pomysły? Bo na razie mi nic nie przychodzi do głowy. Skąd takie dziwne zachowanie silnika. Po naprawie sterów i odłączeniem krańcówek, silnik "Zetki" pracuje z powrotem bez zarzutu. Z góry dzięki za zainteresowanie tematem.
Płyta główna ssk mb2
Stery M543
silniki 60H86-3008B 4.2A
prąd na faze 40.7 V
Po 6-cio mies. używaniu frezarki, dojrzałem by jej podłączyć krańcówki "home" .
Ale zaczęły się schody, bo zaczęło się coś dziwnego dziać. Silnik na "Zetce" po minucie użytkowania (2,3 testy "all home")zaczynał wyć i się , hmmm, dusić (?), później sterując go z klawiatury zaczął sam mylić kierunki wyjąc jak szalony , wytrzymywał może taki stan z 2,3 min. i potem cisza, palił się sterownik i bezpiecznik. Takim o to sposobem spaliłem 3 stery i za każdym razem te same objawy . X i Y pracował bez zarzutu. I teraz pytanie co powoduje zwarcie , że palą się stery? Uszkodzona krańcówka? Choć powiedzmy 2 pierwsze "hołmowania" były bez zarzutu. Umiejscowienie przy silniku tej krańcówki może mieć jakiś wpływ? Złe kable? Przepatrzyłem płytę główną (mb2) ale nie znalazłem nic niepokojącego, może tylko to , że dioda przy 2 przekaźniku słabiej świeci niż pozostałe diody na płycie. Ma ktoś jakieś pomysły? Bo na razie mi nic nie przychodzi do głowy. Skąd takie dziwne zachowanie silnika. Po naprawie sterów i odłączeniem krańcówek, silnik "Zetki" pracuje z powrotem bez zarzutu. Z góry dzięki za zainteresowanie tematem.
Płyta główna ssk mb2
Stery M543
silniki 60H86-3008B 4.2A
prąd na faze 40.7 V