Strona 1 z 3

podstawy obsługi i instalacji sterowania

: 11 wrz 2006, 19:18
autor: małysz
Witam chce otworzyc nowy temacik który moze być przydatny dla laików elektroniki. Ja tez naleze do tej grupu dlatego też zleciłem wykonanie elektroniki markompowi., któremu przy okazji dziekuje za cierpliwośc i pomoc .Zapuszczm zdjecie elektroniki , i tu pare pytan do elektroników :
1 czy trafo nie jest zbyt blisko sterownikow 3 osi (jak na zdjeciu)
2 czy chłodzenie jest w odpowiednim miejscu ustawione
3 w jakiej kolejnosci mam włanczać sterowanie tzn komputer czy sterowanie cnc
4 w jaki sposób moge to zjarać (np -czy jak odepne 2 kabelki od krokówki to juz po zawodach) to przykład ale napewno macie jakieś przykre z doświadczeń historyjki które mogą nas laików ustrzec przed błyskiem . Za wszystkie smutne i wesołe wypowiedzi dzieki

: 11 wrz 2006, 19:39
autor: gmaro
2 czy chłodzenie jest w odpowiednim miejscu ustawione
ja na twoim miejscu chłodził bym ten radiator do którego masz przykręcone sterowniki bo napewno będzie gorąco tam:)

[ Dodano: 2006-09-11, 19:40 ]
1 czy trafo nie jest zbyt blisko sterownikow 3 osi (jak na zdjeciu)
troche za blisko , jak dasz rade odsuń go od radiatora bo na foto widać jak by się łączyły..

: 11 wrz 2006, 19:49
autor: Piotrjub
jak rozwiazane mam w moim sterowaniu takie rzeczy widac w zalaczonym pliku sterownik.pdf
Jest to starsze rozwiazanie bo juz i inne płytki stosuje w takim sterowniku.

: 11 wrz 2006, 19:53
autor: gmaro
Piotrjub pisze:jak rozwiazane mam w moim sterowaniu takie rzeczy widac w zalaczonym pliku sterownik.pdf
ład i porządek to podstawa a przede wszystkim w czasie awari jest łątwo dojść do wszystkiego a nie gubić się w "makaronie " kabli..tego nie można zarzucić Piotrowi...

: 12 wrz 2006, 08:14
autor: enterzbigi
masz racje ja mialem pajeczyne i przez pomylke zamienilem bieguny przy sterowniku .Skladam nastepny z opisami przewodów . przejrzyscie zobacze co wyjdzie.

: 21 lis 2006, 20:41
autor: małysz
panowie dziś wieczorem wkońcu znalazłem czas na podłączenie silników do sterowania. Niestery tak jak myslałem nie powiodło mi sie:) A to moja historia
Włanczam macha steruje recznie lub z byle jakiego programu i silniki stoja w miejscu . Zmieniałem czestotliwość w machu ustawienia przyspieszenia i predkości silnikow . Co to może byc . Jak włącze sterowanie ,silniki maja moment trzymający piszczą sobie cicho . Jak zmieniam kierunek kursorami wyczuwam minimalne dregnięcie na osi krokówki ale tylko drgniecie krokówka sie nieobraca . Co to może byc z góry dzięki.

: 21 lis 2006, 21:50
autor: termit_tm
ustawiles wyjscie w machu ?????

: 22 lis 2006, 16:02
autor: małysz
rozwiązałem pierwszy problem o którym pisałem . Powód to zaznaczone były w machu aktywny stan niski odznaczyłem i silniki gadają. Niestety podczas zabawy zauważyłem kolejny problem. Ustawiłem ilość kroków na jednoske 800 posów 300mm/min i zauważyłem że silniki kreca sie a po chwili staja w miejscu delikatnie drgaja a po paru skundach znowu sie kręcą. Z pozycji na machu wynika ze droga jest przebyta ale silniki w tym momencie stoja czy to jest to gubienie kroków ? Jeśli chwyce za oś silnik jest dość mocny tylko wyczuwam okresowe pół sekundowe braki mocy silnik jakby przerywał. Co to znowu. O wy biedaki teraz to was zamęcze 1000 pytań :lol:

: 22 lis 2006, 16:53
autor: gmaro
małysz pisze:O wy biedaki teraz to was zamęcze 1000 pytań
to nawet fajnie bo inaczej było by nudno :) tu na forum

: 23 lis 2006, 00:07
autor: triera
na danym odcinku:
początek - silniki startują na niskiej częstotliwości, rozpędzają się - gubią kroki,
dojazd do końca - hamowanie - częstotliwość spada - wraca synchronizacja,
znów kręcą...

widocznie trochę za duża maksymalna prędkość.