Strona 1 z 1

MZ-01, SSK-B05, 3 silniki - jaki transformator?

: 03 mar 2011, 12:13
autor: aszcik
Witam serdecznie użytkowników.
Buduję swoją pierwszą maszynkę sterowaną w 3 osiach i potrzebuję opinii co do poprawności konstrukcji budowanego układu.

Ze sklepu cnc mam zamiar zakupić:
- 3x silnik: FL57STH56-1006A - 7.4V 1A 0.9Nm
- zasilacz MZ-01
- 3x sterownik SSK-B05 - zasilanie 12-30V 1.5A

1. Jaki transformator dobrać (najlepiej ze sklepu cnc)? (przyznam, że do końca nie rozumiem wyliczeń podanych przy doborze transformatora na stronie cnc, a nie chcę na dzień dobry spalić układów czy silników)
2. Cały układ będzie przenosił w najgorszym przypadku masę około 10KG w osi najbardziej obciążonej i będzie musiał poruszać się z krokiem 0.5mm lub 1mm w wolnym tempie. Czy da radę?

Z góry dziękuję za pomoc!

: 03 mar 2011, 13:00
autor: krzysiekgrab
Trafo TR-100, a silniki powinne podołać.

: 03 mar 2011, 13:15
autor: aszcik
krzysiekgrab pisze:Trafo TR-100, a silniki powinne podołać.
Co oznacza, że powinny podołać? Jakie czai się niebezpieczeństwo w tym przypadku?

: 03 mar 2011, 13:21
autor: dudis69
Witam Kolegę z Zadupia :mrgreen:
Proszę jeszcze tu poczytać:
http://*/transformatory
Może trochę jaśniej opisane zagadnienie. Tam gdzie gwiazdka, bo widzę że blokowane powinno być c*n*c*l*a*n*d

: 03 mar 2011, 14:18
autor: aszcik
Rozumiem, że:
W przypadku TR100 230/20V:

20V*1,41=28,2V < 30V (max napięcie sterownika)

Biorąc pod uwagę, że silniki będą wykonywały wolne kroki, przez co przez uzwojenia silnika będzie płynął niemal prąd znamionowy (jak nie większy?), to czy nie ma tu jakiegoś niebezpieczeństwa, że silniki się spalą? Może też inaczej zapytam... czy podany sterownik SSK-B05 przy fabrycznym ustawieniu 1A może w jakiś sposób podać większy prąd? Czy może prąd na wyjściu sterownika jest jakoś stabilizowany?

: 03 mar 2011, 14:51
autor: krzysiekgrab
w/w sterownik ma układ regulacji prądu i pod tym względem nie ma obaw. Co do samych silników i ich "podołania". Są to dość małe silniki, praca silników jest " uzależniona" od wpływu czynników zewnętrznych (np. opory). Więc nie znając szczegółów ciężko jest powiedzieć że coś na 100% się sprawdzi, ale z mego doświadczenia wiem, że te silniki mają dość spore możliwości.