Strona 1 z 1

Problem z podlaczeniem silnika krokowego

: 13 sty 2011, 15:44
autor: Bartek6264
Witam wszystkich bardzo serdecznie, bardzo prosilbym o pomoc w rozszyfrowaniu podlaczenia tego silnika, moze ktos zna jakis latwy sposob na posegregowanie kabelkow, duzo czytalem, ale niestety nie moge sobie z tym poradzic, zaznacze jeszcze ze ze wzgledu na posiadany sterownik musze uzyskac polaczenie unipolarne , probowalem juz roznych kombinacji ale nadal nic, czy te dwa miejsca do ktorych nie sa przylutowane kabelki moga miec jakies znaczenie? Oczywiscie tak bylo oryginalnie :wink: Z gory dziekuje za pomoc.



Obrazek

: 13 sty 2011, 16:08
autor: smouki
jedyne co wiem to musisz pomierzyć oporności pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami, jeśli się jakieś pokaże to znak że te dwa kable to jedna cewka, ale na forum to już było setki razy, tylko porozrzucane w tematach i ciężko znaleźć

: 13 sty 2011, 16:51
autor: Bartek6264
Dziekuje za szybka odpowiedz, oczywiscie opornosc byla sprawdzana i silnik chodzil na sterowniku opartym o uklad A3977 lecz schodki pojawily sie jak chcialbym go uzyc ze sterownikiem na ukladzie Attiny 2313 Kolegi Soki z forum Elektroda. Po podlaczeniu silnik nie obraca sie plynnie tylko wpada w drgania. Zdaje sobie z tego sprawe ze tematow bylo juz bardzo duzo dlatego jest mi jeszcze trudniej cos wyszukac. Nie daja mi spokoju te wolne miejsca bez przylutowanych kabelkow, moze one maja jakies znaczenie przy podlaczniu unipolarnym.

: 14 sty 2011, 00:54
autor: creative1agh
Może to coś pomoże : https://www.cnc.info.pl/topics13/bipola ... -vt270.htm
najpierw ułożyć sobie kabelki od każdej z cewek - jeśli pracował na sterowniku bipolarnym, to już powinieneś wiedzieć co i jak z kabelkami.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic867160.html
Znaleźć środki obu cewek, połączyć ze sobą ( zgodnie ze schematem z linku elektrody ) odpadają dwa kable. zostają Ci : początek i koniec obu cewek - w sumie cztery.
Jeśli masz problem z rozszyfrowaniem, który jest który - miernik w dłoń i mierzysz opór. Jak znajdziesz trzy kabelki, które przewodzą razem, oporem definiujesz sobie który z nich to środek cewki. Podobnie z drugim.
Tak naprawdę, to nie potrzeba nawet miernika do tego. Obróć osią silnika, wyczuwając w palcach, jaki stawia opór (żaden z kabelków nie jest zwarty z innym !! ). Teraz zwierasz ze sobą dwa dowolne kabelki i kręcisz ręką osią silnika - jeśli idzie ciężej niż przedtem - znalazłeś cewkę lub jej połówkę, jeśli tak samo jak na początku - to te dwa kabelki nie mają ze sobą nic wspólnego:) Kilka kombinacji tylko jest, minuta zabawy i wszystko jasne :)
Powodzenia.