Czy transformator 9A 250W pociągnie 3 sterowniki M542 ustawione na prąd 4,2A oraz 1 na 2,8A? Mam 3silniki 2 NM 4,2A oraz jesten 2NM 2,8A.
Aktualnie chodzą na 2,1A, ale może bez obaw można ustawić na 4,2A ?
maciek
4 x M542
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
- Lokalizacja: warszawa
Prąd zasilacza powinien być co najmniej równy 70% sumy prądów wszystkich sterowników .
Jeżeli chcesz podłączyć trzy M542 o prądzie 4,2A i jeden 2,8A to suma wyniesie 15,4 A, czyli 15,4x0,7 = 10,78A.
Zasilacz powinien zapewnić pobór prądu ok. 11 A.
Jednak w pewnych przypadkach wartość ta może być nieco mniejsza, ponieważ nie wszystkie silniki pracują zawsze jednocześnie a na sterowniku M542 możesz ustawić redukcję prądu postojowego do 60% wartości nominalnej.
Jeżeli chcesz podłączyć trzy M542 o prądzie 4,2A i jeden 2,8A to suma wyniesie 15,4 A, czyli 15,4x0,7 = 10,78A.
Zasilacz powinien zapewnić pobór prądu ok. 11 A.
Jednak w pewnych przypadkach wartość ta może być nieco mniejsza, ponieważ nie wszystkie silniki pracują zawsze jednocześnie a na sterowniku M542 możesz ustawić redukcję prądu postojowego do 60% wartości nominalnej.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
- Lokalizacja: warszawa
Przy nadmiernym obciążeniu zasilacza napięcie będzie spadało poniżej nominalnego i będzie się grzał transformator, może również ulec przepaleniu uzwojenie.
Proponuję włączyć i obserwować .
W tym przypadku reakcja na przeciążenie nie będzie gwałtowna i spokojnie zdążysz wyłączyć jak trafko będzie zbyt ciepłe lub zacznie wydzielać jakieś nowe zapachy.
Oczywiście niedostatek mocy odbije się na sprawności całego napędu co będzie widoczne w utracie prędkości przesuwu.
Proponuję włączyć i obserwować .
W tym przypadku reakcja na przeciążenie nie będzie gwałtowna i spokojnie zdążysz wyłączyć jak trafko będzie zbyt ciepłe lub zacznie wydzielać jakieś nowe zapachy.
Oczywiście niedostatek mocy odbije się na sprawności całego napędu co będzie widoczne w utracie prędkości przesuwu.