Czestotliwosc krokow - problem
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 paź 2010, 11:43
- Lokalizacja: Kraków
Czestotliwosc krokow - problem
Opis ukladu:
Sterownik: SSK-B01
Uklad mostka: L298
Silnik krokowy typ: 17PM-K304-03V
Napiecie zasilania mostka: 22V
Ustawienia:
Prąd fazy: 230mA
Czestotliwosc krokow: 180Hz
Zachowanie:
Przy tej czestotliwosci, silnik przestaje wykonywac obrot w jedna strone a jednyie wykonuje oscylacje prawo-lewo.
Przy zmianie czestotliwosci o 10Hz w jedna lub druga strone silnik wraca do normalnej pracy.
Przy zmianie pradu fazy czestotliwosc srodkowa tego dziwnego "rezonansu" przesuwa sie w jedna lub druga strone.
Czy ktos z Szanownych uczestnikow Forum ma moze pomys jakie zjawisko stoi za tym problemem, oraz jak ewentualnie go wyeliminowac.
Stan oczekiwany to by silnik w swoim zakresie czestotliwosci pracy wykonywal obrot w zadanym kierunku.
Sterownik: SSK-B01
Uklad mostka: L298
Silnik krokowy typ: 17PM-K304-03V
Napiecie zasilania mostka: 22V
Ustawienia:
Prąd fazy: 230mA
Czestotliwosc krokow: 180Hz
Zachowanie:
Przy tej czestotliwosci, silnik przestaje wykonywac obrot w jedna strone a jednyie wykonuje oscylacje prawo-lewo.
Przy zmianie czestotliwosci o 10Hz w jedna lub druga strone silnik wraca do normalnej pracy.
Przy zmianie pradu fazy czestotliwosc srodkowa tego dziwnego "rezonansu" przesuwa sie w jedna lub druga strone.
Czy ktos z Szanownych uczestnikow Forum ma moze pomys jakie zjawisko stoi za tym problemem, oraz jak ewentualnie go wyeliminowac.
Stan oczekiwany to by silnik w swoim zakresie czestotliwosci pracy wykonywal obrot w zadanym kierunku.
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 paź 2010, 11:43
- Lokalizacja: Kraków
To sa silniki ktore uzywam do celow testowych. W finalnym rozwiazania beda inne.
Przez testy na takich chce wyeliminowac potencjalne problemy mogace sie poijawiac w koncowym rozwiazaniu. A wyniki maja poslozyc do dopowiedniego doboru silnikow. W tym przypadku chcialbym wykluczyc problem sterownika lub wspolpracy sterownika z silnikiem..
Przez testy na takich chce wyeliminowac potencjalne problemy mogace sie poijawiac w koncowym rozwiazaniu. A wyniki maja poslozyc do dopowiedniego doboru silnikow. W tym przypadku chcialbym wykluczyc problem sterownika lub wspolpracy sterownika z silnikiem..