Strona 1 z 3

Help .. jki sterownik do takich silników

: 04 wrz 2004, 13:51
autor: adam Fx
Charakterystyka :
- średnica silnika : 57,5 mm
- długość silnia ( bez osi ) : 50 mm
- średnica osi : 6,5 mm
- długość osi : 22 mm
- waga : 0,50 kg
- ilość przewodów wyjściowych : 6
- typ : 103G771-0611
- producent : SANYO DENKI CO., LTD - Made in Japan
- rozdzielczość : 1,8 stopnia/krok - 200 kroków na obrót
- sterowanie : 2,46V 1,82A na cewke
- rezystancja cewki : 1,4 OHM

nie jestem mistrzem elektroniki więc jak by mugł mi ktoś cś poradzić najlepiej jkiś schemat ..a i fajnie by było by nie opierał się on na programowaniu PICów albo Atmeli bo z tym sobie napewno nie poradze ..........

: 04 wrz 2004, 14:04
autor: 251mz
do tego nada sie l297/8n jest on w download w formacie .pdf posiada czoperowanie i półkrok!

: 04 wrz 2004, 14:17
autor: adam Fx
eeeeeee :? tak jak mówiłem nie jestem orłem w wlektronice ale w tym artykule pisze że jest to ster silników BIPOLARNYCH.... a podobno jeśli silnik ma 6 wyprowadzeń jest unipolarny ...... jeśli się myle to sprastujcie mom wypowieź :)

: 04 wrz 2004, 15:11
autor: 251mz
zgadza sie silnik ktory posiadasz ma 6 wyprowadzen i mozna go zastosowac jako silnik unipolarny i bipolarny z tym ze przy bipolarnym łaczeniu to 2 przewody zostaja nieuzyte

: 04 wrz 2004, 20:10
autor: chomikaaa
gdzies na forum sa opisy polaczenia cewek w silnikach dla sterowanai uni i bipolarnego dla ukladow 4 i 5 fazowch pozatym prawie kazdy silnik unipolarny czyli te ktore maja wiecej niz 5 przewodow mozna podlaczyc jako bipolarny ale uwzledniajac parametry fazowe jednej cewki da sie tez i te 5 przewodowe ale czasami trzeba rozebrac silnik aby rozdzielic srodkowe odczepy cewek i to tyle

: 05 wrz 2004, 08:36
autor: adam Fx
no o tym wiem że można używać takiego silnika jako bipolarnego ...ale czy nie zmieni to jego parametrów??

: 05 wrz 2004, 09:32
autor: chomikaaa
zwiekszy moment dlatego ze zwiekszysz ilosc zwojow cewki prad musi zostac ten sam bo usmarzysz cewke no i zmieni sie napiecie zasilajace

: 05 wrz 2004, 22:17
autor: adam Fx
a nie zmieni się przypadkoem skok ?? toznaczy nie wydłuży się np z 1.8 deg. na 2.3 deg ???

: 05 wrz 2004, 22:28
autor: chomikaaa
:D a niby dlaczego mialby sie skok zmienic nie ma takiej mozliwosci konstrukcja silnika unipolarnego pozwala na sterowanie bipolarne poszukaj sobie na forum jak to wyglada z punktu widzenia polaczenia cewek

dla uni

A1...................+......................a2
|____mmm____|____mmm____|

b1....................+.....................b2
|____mmm____|____mmm____|


a dla bipolarnego pozostawiacz srodkowe odczepy ( + ) nie podlaczone tzn zasilasz z
a1a2 i b1b2 i to tyle skok od tego sie nie zmienia gdyz zalezy od konstrukcji

: 06 wrz 2004, 21:16
autor: adam Fx
no skora tak mówisz to nie pozostaje mi nic jak tylko zbudować sterowniik BIpol. ( który planowałem zrobić od początku ) no ale inne silniki mi wpadły w łapska jak bipole. 8)
no w końcu to wy się lepiej znacie na tej robocie jk mówicie że będzie działać to będzie :wink:

dzięki...