Problem z uruchomieniem sterowników na płytach SSk-B01
: 19 kwie 2006, 00:53
Witam Wszystkich
Od jakiegoś czasu zaglądam dosyć często na stronę CNC i złąpałem bakcyla - postanowiłem coś złożyć. O ile z częścią mechaniczną sobie poradzę to elektronika - kiepsko. Postanowiłem na początek skorzystać z czegoś gotowego jeśli chodzi o sterowanie i kupiłem trzy płytki SSK-B01 oraz płytę główną do nich SSK-MB. Po zmontowaniu zaczęły się pierwsze problemy z uruchomieniem. Proszę o jakąś podpowiedź, gdzie szukać, co sprawdzć.
Zasilanie z transformatora 12V - 10A
Mostek 15A
Na płytę główną jest podane (pomiar) 16V
Płyta główna na wyjściu 4,7V - tyle samo oczywiście dochodzi do zacisków sterownika.
Mierzone napięcie między masą GND a zaciskiem CLK 4,7V
Mierzone napięcie między masą GND a zaciskiem DIR 4,7V
Mierzone napięcie między masą GND a zaciskiem ENA 4,7V
(nie wiem ale coś tu mi się nie podoba)
Zwora ustawiona na MA
Stabilizator napięcia na płycie głównej nie grzeje się.
[ Dodano: 2006-04-19, 01:01 ]
Dodam jeszcze w czym problem otóż silnik w ogóle nie reaguje - nie jest trzymany, nie obraca się itd. sprawdzany na sucho pracuje. Silnik to 57BYG507.
Od jakiegoś czasu zaglądam dosyć często na stronę CNC i złąpałem bakcyla - postanowiłem coś złożyć. O ile z częścią mechaniczną sobie poradzę to elektronika - kiepsko. Postanowiłem na początek skorzystać z czegoś gotowego jeśli chodzi o sterowanie i kupiłem trzy płytki SSK-B01 oraz płytę główną do nich SSK-MB. Po zmontowaniu zaczęły się pierwsze problemy z uruchomieniem. Proszę o jakąś podpowiedź, gdzie szukać, co sprawdzć.
Zasilanie z transformatora 12V - 10A
Mostek 15A
Na płytę główną jest podane (pomiar) 16V
Płyta główna na wyjściu 4,7V - tyle samo oczywiście dochodzi do zacisków sterownika.
Mierzone napięcie między masą GND a zaciskiem CLK 4,7V
Mierzone napięcie między masą GND a zaciskiem DIR 4,7V
Mierzone napięcie między masą GND a zaciskiem ENA 4,7V
(nie wiem ale coś tu mi się nie podoba)
Zwora ustawiona na MA
Stabilizator napięcia na płycie głównej nie grzeje się.
[ Dodano: 2006-04-19, 01:01 ]
Dodam jeszcze w czym problem otóż silnik w ogóle nie reaguje - nie jest trzymany, nie obraca się itd. sprawdzany na sucho pracuje. Silnik to 57BYG507.