Witam Wszystkich,
Znalazłem taki tekst na temat projektowania zasilaczy do silników krokowych:
zasilacze
Autor podaje tam informację że napięcie zasilania powinno być od 20 do 25 razy większe od tego które odczytuje z silnika.
Chce zapytać z czego to wynika? Czyli dla przykładu jak mam silnik STH-55D115-02 4V / 1,1A to musze na sterownik podać 80V ?!
Chce wykorzystać sterownik bazujący na układach L297 + L298 który pracuje na maksymalnym napięciu 40V.
Może się okazać że to napięcie będzie za niskie?
Pozdrawiam
Zasilanie silników krokowych ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Generalnie im wyższe napięcie zasilania tym wyższe obroty silnika można osiągnąć i jednocześnie moc napędu. Nie znaczy to wcale, że sterownik 40V z silnikiem 4V będzie pracował nieprawidłowo. Zwyczajnie maksymalne obroty będą niższe ale budowana maszynka funkcjonalność i dokładność zachowa, straci nieco na prędkościach posuwu.ado_memo pisze:Może się okazać że to napięcie będzie za niskie?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
- Lokalizacja: Przylep
Założenia x20 x25 należy traktować jako wskazujące, że silniki krokowe nie muszą pracować przy podanym napięciu. Znając życie to producent gwarantuje parametry momentu przy takim napięciu i prądzie. Dużo ważniejszy od napięcia jest prąd uzwojenia silnika. I tu z pomocą przychodzi układ chopper'a z L297. Zwiąkszając napięcie na silniku wzrastałby proporcjonalnie prąd. Chopperowy układ regulacji prądu pilnuje, aby poprzez uzwojenie nie popłynął prąd wyższy od zadanego.
Co do napięć to teoretycznie im wyższe tym wyższe obroty silnika, okupione jednak grzaniem się silnika i sterowników.
Co do konkretów zasilania to proponuje poszukać na forum tematów związanych z SSK-B01, SSK-B02. Nie zabraknie tam napewno i opisu sterów na wspomnianych układach i układów zasilania wraz z rozprawkami na ich temat.
Pozdrawiam.
PS. Muszę popracować nad sztuką szybkiego pisania.
Co do napięć to teoretycznie im wyższe tym wyższe obroty silnika, okupione jednak grzaniem się silnika i sterowników.
Co do konkretów zasilania to proponuje poszukać na forum tematów związanych z SSK-B01, SSK-B02. Nie zabraknie tam napewno i opisu sterów na wspomnianych układach i układów zasilania wraz z rozprawkami na ich temat.
Pozdrawiam.
PS. Muszę popracować nad sztuką szybkiego pisania.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.