nierówny odjazd tłoków po zakonczeniu giecia
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 sie 2011, 17:56
- Lokalizacja: przeworsk
nierówny odjazd tłoków po zakonczeniu giecia
Dzień dobry wszystkim forumowiczom.
Jestem nowy na forum cnc i prosze o pomoc w rozwiazaniu nastepujacego problemu.
Mianowicie.Jestem operatorem prasy krawędziowej eht 8400 ze streowaniem cybelec dnc 1200 i po ostatniej wizycie serwisu z eht maszyna ma nierównny odjazd tłoków po ukonczeniu giecia.Efekt tego jest taki że maszyna strasznie szarpie i obawiam sie że może dojść do awarii.Pan serwisant twierdzi że w parametrach ustawień maszyny w programie jest wszytko w porzadku i przyczyna tkwi w hydraulice lub napięciach elektrycznych.Sugeruje że jeden zawór na tłoku zamyka sie wczesniej niż drugi i to powoduje owe szarpniecie maszyny.
Co ciekawe kiedy puszczam wczesniej pedał w trakcie gięcia maszyna ma normalny i równy odjazd.Problem ten zaczął się od chwili kiedy serwisant wyłaczył silnik na około 2 godz. a belka górna była w górnym położeniu.W tym czasie dokonywał wymiany pewnej części.
Bardzo prosze o odpowiedzi i przepraszam jeśli mało precyzyjnie się wyraziłem.
Pozdrawiam Paweł
Jestem nowy na forum cnc i prosze o pomoc w rozwiazaniu nastepujacego problemu.
Mianowicie.Jestem operatorem prasy krawędziowej eht 8400 ze streowaniem cybelec dnc 1200 i po ostatniej wizycie serwisu z eht maszyna ma nierównny odjazd tłoków po ukonczeniu giecia.Efekt tego jest taki że maszyna strasznie szarpie i obawiam sie że może dojść do awarii.Pan serwisant twierdzi że w parametrach ustawień maszyny w programie jest wszytko w porzadku i przyczyna tkwi w hydraulice lub napięciach elektrycznych.Sugeruje że jeden zawór na tłoku zamyka sie wczesniej niż drugi i to powoduje owe szarpniecie maszyny.
Co ciekawe kiedy puszczam wczesniej pedał w trakcie gięcia maszyna ma normalny i równy odjazd.Problem ten zaczął się od chwili kiedy serwisant wyłaczył silnik na około 2 godz. a belka górna była w górnym położeniu.W tym czasie dokonywał wymiany pewnej części.
Bardzo prosze o odpowiedzi i przepraszam jeśli mało precyzyjnie się wyraziłem.
Pozdrawiam Paweł
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 sie 2011, 17:56
- Lokalizacja: przeworsk
nierówny odjazd tłoków po zakonczeniu gięcia
Witam
Właściwie to nie wiem czy coś takiego ta maszyna posiada.Jestem tylko operatorem i nie mam bardzo pojęcia jak to można sprawdzić.Poza tym maszyna nie jest moja własnością
i nie chcę przy niej grzebać bez wiedzy.Facet z serwisu eht powidział, że cały czas nad tą sprawą pracują i rozważają rożne warianty rozwiązania tego problemu.Jakoś długo to trwa!.
Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie tematem
Pozdrawiam
Paweł
Właściwie to nie wiem czy coś takiego ta maszyna posiada.Jestem tylko operatorem i nie mam bardzo pojęcia jak to można sprawdzić.Poza tym maszyna nie jest moja własnością
i nie chcę przy niej grzebać bez wiedzy.Facet z serwisu eht powidział, że cały czas nad tą sprawą pracują i rozważają rożne warianty rozwiązania tego problemu.Jakoś długo to trwa!.

Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie tematem
Pozdrawiam
Paweł
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 56
- Rejestracja: 23 maja 2011, 09:54
- Lokalizacja: legnica
Witam
Na 99% posiada, tylko gdzie one są? Proszę link do symboli http://www.bthdaniel.pl/symbole.html Jeżeli masz dostęp do schematów maszyny to poszukaj oznaczenia dławika na schemacie(schematy powinny być w skrzynce elektrycznej, taka siwa
)
Na 99% posiada, tylko gdzie one są? Proszę link do symboli http://www.bthdaniel.pl/symbole.html Jeżeli masz dostęp do schematów maszyny to poszukaj oznaczenia dławika na schemacie(schematy powinny być w skrzynce elektrycznej, taka siwa

-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 sie 2011, 17:56
- Lokalizacja: przeworsk
nierówny odjazd tłoków po zakonczeniu gięcia
Witam
Nie wiem czy moja wypowiedz dotarła do forumowiczów więc piszę jeszcze raz.
Dziękuje bardzo za wskazówkę z tymi dławikami.Postaram się tym zainteresować Pana"serwisanta" z eht oraz elektronika w naszej firmie(nie mam pojęcia o schematach i elektryce w takich maszynach).
Ciekawi mnie natomiast dlaczego,kiedy w końcowej fazie gięcia ,gdy widzę że stempel puszcza materiał a ja wcześniej zwalniam pedał , tłoki mają równy odjazd i nie szarpie maszyną?.Może coś z tym pedałem sterującym jest nie tak?.
Proszę o wskazówki i porady w rozwiązanie tego problemu.
Pozdrawiam
Paweł
Nie wiem czy moja wypowiedz dotarła do forumowiczów więc piszę jeszcze raz.
Dziękuje bardzo za wskazówkę z tymi dławikami.Postaram się tym zainteresować Pana"serwisanta" z eht oraz elektronika w naszej firmie(nie mam pojęcia o schematach i elektryce w takich maszynach).
Ciekawi mnie natomiast dlaczego,kiedy w końcowej fazie gięcia ,gdy widzę że stempel puszcza materiał a ja wcześniej zwalniam pedał , tłoki mają równy odjazd i nie szarpie maszyną?.Może coś z tym pedałem sterującym jest nie tak?.
Proszę o wskazówki i porady w rozwiązanie tego problemu.
Pozdrawiam
Paweł
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 sie 2011, 17:56
- Lokalizacja: przeworsk
Witam
Wydaje mi się że maszyna ma równy zjazd i odjazd .Na wyświetlaczu panelu sterowania różnica pomiędzy tłokiem lewym(Y1) a prawym(Y2)wynosi ok 1mm. w momencie gdy belka jest w położeniu górnym.Zauważyłem natomiast,że w funkcji uruchomienie maszyny;kolumna index:Y1=683.05 Y2=684.80 .Pan z serwisu powiedział, że nie mogą być te wartości równe i wszystko jest w porządku.Może to jest przyczyną błędu?.
Szarpanie maszyny polega na tym,że po zakończeniu gięcia ,tłok lewy(Y1) ma szybszy odjazd od tłoka prawego(Y2) i to powoduje szarpnięcie na ok.2 sek.
Nie wiem jak można sprawdzić owe różnice ciśnień jak można je wyregulować.
Jeśli chodzi o te liniały, to nie wiem co to jest,gdzie szukać i ewentualnie jak wyczyścić.
W maszynie w trakcie pobytu serwisanta był wymieniany sinik bombierungu(bomba)przy listwie na której leży matryca.Wydaje się więc, że ta wymiana nie mogła mieć wpływu na powstanie awarii.
Propozycji regulacji dławikami jeszcze nie próbowałem.Zobaczymy co powiedzą na to Pan serwisant i elektronik z mojej firmy.
Dziękuję za zainteresowanie tematem
Pozdrawiam
Paweł
Wydaje mi się że maszyna ma równy zjazd i odjazd .Na wyświetlaczu panelu sterowania różnica pomiędzy tłokiem lewym(Y1) a prawym(Y2)wynosi ok 1mm. w momencie gdy belka jest w położeniu górnym.Zauważyłem natomiast,że w funkcji uruchomienie maszyny;kolumna index:Y1=683.05 Y2=684.80 .Pan z serwisu powiedział, że nie mogą być te wartości równe i wszystko jest w porządku.Może to jest przyczyną błędu?.
Szarpanie maszyny polega na tym,że po zakończeniu gięcia ,tłok lewy(Y1) ma szybszy odjazd od tłoka prawego(Y2) i to powoduje szarpnięcie na ok.2 sek.
Nie wiem jak można sprawdzić owe różnice ciśnień jak można je wyregulować.
Jeśli chodzi o te liniały, to nie wiem co to jest,gdzie szukać i ewentualnie jak wyczyścić.
W maszynie w trakcie pobytu serwisanta był wymieniany sinik bombierungu(bomba)przy listwie na której leży matryca.Wydaje się więc, że ta wymiana nie mogła mieć wpływu na powstanie awarii.
Propozycji regulacji dławikami jeszcze nie próbowałem.Zobaczymy co powiedzą na to Pan serwisant i elektronik z mojej firmy.
Dziękuję za zainteresowanie tematem
Pozdrawiam
Paweł
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 sie 2011, 17:56
- Lokalizacja: przeworsk