Strona 1 z 1

silnik unipolarny-szeregowo podłączony do sterownika bipolar

: 26 wrz 2005, 15:40
autor: markcomp77
Witam!

to nie jest całkiem oczywiste... ale:

Jaką wartość powinien mieć prąd przy sterowaniu bipolarnym i mikrokrokowym silnika unipolarnego podłączonego szeregowo (po dwie cewki w szereg) ?

podobno 50-70% wartości znamionowej... bo aby nie nasycić silnika - aby nie stracił liniowości... Trzeba zachować stałą wartość ZWOJO-AMPER ;)

: 26 wrz 2005, 17:04
autor: anoda
Jeżeli jest to cewka na jednym rdzeniu z odczepem w środku to faktycznie ilość amperozwojów czyli strumień magnetyczny powinien mieć taką samą wartość - dwa razy więcej zwojów - dwa razy mniejszy prąd. Jaką reakcję wywołuje przejście do stanu nasycenia magnetycznego w obwodach magnetycznych cewek? W jaki sposób ma to wpływać na liniowość - nieliniowość silnika?

[ Dodano: 2005-09-26, 17:44 ]
W przypadku pracy pełnokrokowej i półkorokowej doprowadzamy raczej do przegrzewania się silnika. Praca wtrybie 1/4 może byc nieliniowa w obrąbie jednego pełnego kroku

: 27 wrz 2005, 17:26
autor: markcomp77
jak zbadać obszar liniowej pracy silnika?
tj. jaki maksymalny prąd nie nasyca silnika...

czy da się to zmierzyć jedynie elektrycznie? czy trzeba TO zbadać mechanicznie ;(

: 28 wrz 2005, 19:38
autor: Ski Man
Może w rozważaniach pomoże datasheet silnika LA23BCK.
Są tam dane fabryczne silnika w układzie Bi i Unipolarnym.