Strona 1 z 1

ssk-mb

: 08 wrz 2008, 11:26
autor: Ivars_B
Mi kupili v akcesoria.cnc komplekt elektroniki - kontrolori ME742, platu materinskuju ssk-mb, transformatori 12 i 40 Volt. Vsjo sojedenili i vklucili. Esli zapuskajetsa nas xp to zagarajutsa krasnije diodi na materinskoj plate i kontrolori otklucajutsa jesli kompjuter ne rabotajet ili LPT provod ne vklucon to krasnije lampocki ne gorjat motori tormozjatsa. Vsjo vrodi rabotajet bez LPT.

Gde mozed bits problema?
Vinovat li LPT port?

[ Dodano: 2008-09-08, 16:35 ]
Vsjo zarabotalo! :smile:
Problema bila v konfiguraciji porta.

Vopros nr.2
Kak opredeljajut max oboroti dvigatelja? (RMP max silnika)

: 08 wrz 2008, 22:17
autor: DR@GO
Hello friend!

If you want any answers, please write in English!
I can not read your message in the current form ...

: 08 wrz 2008, 23:30
autor: pltmaxnc
Kolega z Litwy napisal że już wszystko pracuje , a problem byl z konfiguracją portu.
Ma jeszcze jedno pytanie : jak określić maksymalne silnika ?

: 09 wrz 2008, 08:11
autor: Leoo
Maksymalne obroty zależą od wielu czynników: częstotliwości STEP na LPT, napięcia zasilającego, rodzaju sterowników, nastawy podziału kroku i oczywiście od samych silników, których charakterystyki producent publikuje.
Tych informacji Kolega Litwin nie podał.

: 09 wrz 2008, 12:28
autor: pltmaxnc
A może problem jest ze zmierzeniem obrotów silnika i trzeba kupić tachometr.
http://www.allegro.pl/item431484998_obr ... ometr.html

: 09 wrz 2008, 12:35
autor: Leoo
Jeśli tachometr, to może do kompletu termometr?
http://www.allegro.pl/item435075047_pir ... haccp.html

: 09 wrz 2008, 14:32
autor: DR@GO
Jeśli kolega z Litwy nie dysponuje charakterystykami silników, bądź są to silniki "no name" gdzie niema możliwości odczytania danych producenta pozostaje opcja doświadczalna.

Przy aktualnej konfiguracji (rodzaj sterowników, podział kroków, napięcie zasilania itp. )
robimy przejazdy zwiększając po każdym przejeździe częstotliwość impulsów, dopóki nie zaobserwujemy utraty kroków...
Tym sposobem mamy maksymalną częstotliwość.
Jeżeli wiemy chociaż ile kroków przypada na jeden obrót, biorąc pod uwagę ustawiony podział kroku możemy wyliczyć prędkość...

Metoda może nie jest bardzo dokładna ale prosta i daje ogólny pogląd...




If a friend from Lithuania does not have the characteristics of engines or motors are "no name" where it is not the possibility to read the manufacturer remains experimental option.

In the current configuration (type of drivers, the division of steps, voltage, etc.)
we do rides after each passage increasing frequency pulses, until they see a loss of steps ...

In this way, we have a maximum frequency.
If we know how many steps even though they account for a turnover, taking into account the set-step breakdown can calculate the speed ...

It is not very accurate but simple and gives a general view ...