Jestem na końcówce montażu nowej frezarki CNC i chciałem prosić o wyjaśnienie pewnych wątpliwości dotyczących Programu MACH 3 - chwilowo w wersji dostępnej dla amatorów oraz wątpliwości dotyczącej sterownika silnika krokowego.
1. Pytanie 1.
Czy program MACH 3 przewiduje ustawienie reakcji na sygnał z wyłącznika krańcowego również na pojawienie się przerwy na przewodach czy wyłącznie na pojawienie się zwarcia?
Moim daniem jeżeli jest wybór lepiej pracować oczekując reakcji pojawienie się przerwy, ponieważ zwarcie przewodów (na skutek uszkodzenia)
jest o wiele mniej prawdopodobne niż brak zwarcia zestyków (mogą się zabrudzić).
2. Pytanie 2. Czy w programie MACH 3 przewidziano programową zmianę kierunku obrotów poszczególnych silników, która zostanie trwale zapamiętana ?
3. Pytanie 3.
Czy uruchomienie (a nawet tylko włączenie zasilania) do sterownika silnika krokowego w przypadku niepodłączenia silnika może prowadzić do uszkodzenia sterownika ?
Posiadam sterowniki dostępne w AVT (Kod handlowy: AVT5358/1), zawierający układ scalony TA8435 firmy TOSHIBA. (dokumentacja na stronie AVT.PL)
Niestety nie mogę dotrzeć do żadnej informacji opisującej podobne przypadki.
W literaturze występują tylko ostrzeżenia nie polecające dokonywać włączania lub wyłączania silnika w czasie pracy, co raczej jest oczywiste.
Będę wdzięczny za nadesłanie wyjaśnień.
Ustawienia Mach 3 i sterownik AVT
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
1 tak .. masz rację
2 tak
3 nie dam gwarancji na twój ale wszystkie stery jakie mi się przewinęły potrafiły pracować bez podł. silnika...
2 tak
3 nie dam gwarancji na twój ale wszystkie stery jakie mi się przewinęły potrafiły pracować bez podł. silnika...
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
tu raczej chodziło o silniki krokowe i negacje sygnału w opcjach a nie obroty wrzeciona tak czy inaczej w obu przypadkach jest taka możliwość.dance1 pisze:2. standardowo M03 = Start the spindle in the forward direction (CW)
M04 = Start the spindle in the reverse direction (CCW)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 lis 2015, 19:30
- Lokalizacja: Warszawa
Dziękuję Panom adam Fx i dance1 za wyjaśnienia, Proszę jednak o uściślenie:
1. Czy te zmiany mogą być wprowadzane niezależnie dla każdej osi ?
2. Czy dotyczy to również sygnału na wyłączniku bezpieczeństwa ?
A przy okazji zakładając, że mam do czynienia z doświadczonymi praktykami pozwolę sobie zapytać i dwie drobne rzeczy chociaż nie dotyczą one elektroniki a elementów mechanicznych:
1. Czym smaruje się śruby napędowe (stal-mosiądz) i łożyska liniowe - jeżeli w ogóle się smaruje ?
2. Jaka jest przyczyna, że wszystkie łożyska obracają się luźno na wałkach a jedno niechętnie - chociaż suwa się bardzo lekko jak pozostałe.
Będę wdzięczny za wyjaśnienia.
1. Czy te zmiany mogą być wprowadzane niezależnie dla każdej osi ?
2. Czy dotyczy to również sygnału na wyłączniku bezpieczeństwa ?
A przy okazji zakładając, że mam do czynienia z doświadczonymi praktykami pozwolę sobie zapytać i dwie drobne rzeczy chociaż nie dotyczą one elektroniki a elementów mechanicznych:
1. Czym smaruje się śruby napędowe (stal-mosiądz) i łożyska liniowe - jeżeli w ogóle się smaruje ?
2. Jaka jest przyczyna, że wszystkie łożyska obracają się luźno na wałkach a jedno niechętnie - chociaż suwa się bardzo lekko jak pozostałe.
Będę wdzięczny za wyjaśnienia.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
1 tak
2 tak
3 ja stosuje rzadkie smary lub olej (mam zimno w garażu i gęstnienie zmniejsza parametry) najbardziej pasuje mi olej z tym ze trzeba wtedy dość często mazać... do łożysk zwykły smar łożyskowy (nasmaruj je zanim zmontujesz maszynę potem już będzie problem bo zgarniacz skutecznie ściąga smarowidło z wałka.
4 łożyska są chińskie i każde inne - jedne latają luźno inne ciasno ten typ tak ma a czemu się toczą bo mają gdzie się toczyć -specjalne bieżnie dla kulek
2 tak
3 ja stosuje rzadkie smary lub olej (mam zimno w garażu i gęstnienie zmniejsza parametry) najbardziej pasuje mi olej z tym ze trzeba wtedy dość często mazać... do łożysk zwykły smar łożyskowy (nasmaruj je zanim zmontujesz maszynę potem już będzie problem bo zgarniacz skutecznie ściąga smarowidło z wałka.
4 łożyska są chińskie i każde inne - jedne latają luźno inne ciasno ten typ tak ma a czemu się toczą bo mają gdzie się toczyć -specjalne bieżnie dla kulek
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos