Strona 1 z 1
Alphacam nie generuje kodów G2/G3 dla obróbki 3D.
: 29 kwie 2014, 19:02
autor: shadow322
Witam.
Pracuję na Alphacamie v7 i R13. W obu przypadkach ten sam problem.
Nie potrafię zmusic AC do wygenerowania ruchów po łuku (g2/g3) dla obróbki 3d.
Bez problemu natomiast generuje te ruchy dla funkcji SLOPPING.
Probowalem rózne postprocesory, ciągle to samo, tylko g1 generuje. Przy większych modelach
program robi sie ogromny, a po obróbce i tak widac ze łuki składają sie z lini.
W innym CAMie, ten sam model nie sprawia takch klopotow.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem ?
Z góry dziekuje za odpowiedz.
: 01 maja 2014, 21:15
autor: PiRo_man
Wina prawdopodobnie jest po stronie postprocesora. Istnieje jeszcze możliwość że łuki nie są na jakiejś określonej płaszczyźnie, lub ich niedokładność nie pozwala na jej zdefiniowanie.
: 03 cze 2014, 20:13
autor: Dawidotcz
Sprawdź tolerancję wektora w AC..ustaw na 0.01.
: 04 cze 2014, 16:18
autor: jasiu...
Najkrócej - bo to jest cecha obróbki 3d, że masz głównie przejazdy odcinkami prostej. Czemu - a bo analizując przejście po jakiejkolwiek płaszczyźnie łuki występują wyjątkowo, najczęściej masz do czynienia z elipsami. Wyobraź sobie że z płaszczyzny "wystaje" wałek, ale nie jest on prostopadły do ruchu freza, tylko leży pod kątem. Właśnie elipsa będzie w tym przekroju.
Wyobrażasz sobie jak musiałby działać program, który każdą płaszczyznę analizowałby, czy da się jej punkty połączyć łukiem? Właśnie dlatego twórcy poszli na łatwiznę i w takich programach idą po stycznej do linii, jaka w danym miejscu występuje. Takimi schodkami, a różnicę tych schodków możesz określić w ustawieniach, w zależności, czy to obróbka zgrubna, czy wykańczająca.
Z drugiej strony, co ci przeszkadza, że masz milion odcinków na powierzchni? Przecie to idzie, maszyna robi swoje i bierze dalszą część programu.
: 12 sie 2014, 12:19
autor: postek
Jest taka funkcja:
Technologia| Edycja Obróbki| Zamień Ścieżki 3D na Łuki
Musisz wpisać tolerancję z jaką zamieniać linię na łuki i kliknąć na drogę narzędzi.
: 13 sie 2014, 10:46
autor: Majster70
No jest jak Jasiu mówi, łuki typu G2, G3 da się uzyskać tylko w 3 głównych płaszczyznach, np przełączasz sterowanie na płaszczyznę XY i jedziesz. Nie da się, zgodnie z tym co pisał Jasio wykonać łuku który nie jest położony na którejś z głównych płaszczyzn. Do tego masz opcję kszywych typu NURBS, ale to nie jest obsługiwane przez wszystkie posprocesory, stare sterowania i jest generalnie rzadko spotykane. Wszyscy jadą na G1. Tyle, że kod długi wychodzi.
: 23 kwie 2015, 14:27
autor: mcnc
Witam,
mam podobny problem z ArtCAm i Mach3. Również mam łuki generowane jako dzisiątki czy nawet setki linijek kodu..
: 27 kwie 2015, 13:48
autor: Arek99
A jaki to problem obróbka powierzchni bokiem freza
na polilini budujesz siatkę boczną i robisz co chcesz fakt ze nie generuje G2 G3 ale wszystkie łuki obrabia dowolnie

: 30 kwie 2015, 08:30
autor: mcnc
Arek99 pisze:A jaki to problem obróbka powierzchni bokiem freza
na polilini budujesz siatkę boczną i robisz co chcesz fakt ze nie generuje G2 G3 ale wszystkie łuki obrabia dowolnie

a łuk wykonany za pomocą G2, G3 nie jest z natury dokładniejszy niż taki składający się z masy punktów?