Pytanie odnośnie Ciecia, Giecia na prasach.

Prasy, gilotyny, krawędziówki, tłoczniki i wykrojniki, etc...

Autor tematu
Jarkx
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 27 maja 2011, 23:53
Lokalizacja: xxx

Pytanie odnośnie Ciecia, Giecia na prasach.

#1

Post napisał: Jarkx » 01 mar 2014, 17:13

Witam jestem studentem na politechnice i mam do wykonania wzmocnienie słupka w rejonie Górnego zawiasu w samochodzie osobowym. Wzmocnienie to juz zaprojektowanej jednak musze jeszcze napisać proces technologiczny wykona tego elementu. Zastanawiałem sie nad wycięciem kształtu a następnie jego gieciem. Wycięcie oraz giecie wykonalbym na prasie ze względu na produkcje wielkoseryjna.

I do tych właśnie operacji mam kilka pytań. Jezeli chodzi o proces ciecia. Czy jest możliwość wycięcia elementu o skomplikowanym kształcie w jednym trakcie na prasie( wykonanie wykrojnika który kształtem odwzorowują mój element). Czytałem sporo na ten temat ale znalazłem tylko ciecia za pomoca wykrojnikow ale sa to proste kształty. Mógłbym zastosować waterjet albo ciecie plazma jednak bedzie to proces na który potrzeba więcej czasu porównaniu z prasa oraz bardziej kosztowny.

Jezeli chodzi o proces giecia to zastanawiałem sie czy mozna to tez przyspieszyć w postaci zastosowania tak jakby formy cos na kształt tłoczenia jednak bedzie to giecie ( czytałem cos o giecie na prasie za pomoca tłocznikow ale nie moglem znaleźć nic na youtubie wiec nie wiem czy to jest to co potrzebuje) . Bo wiem ze mozna to wykonać na prasie krawedziowej jednak przedkładanie elementu zeby zaginąć wszystkie krawędzie zajmie duzo czasu. Chciałbym to wykonać przez pare taktów.

I na koniec z jakiej najlepiej stali wykonać takie wzmocnieunie. Czytałem o stalach dwufazowych i niskostopowych. Ale jakies konkrety.