Witam mam silnik z łapami z otworami o średnicy 24mm. Chce go połączyć z podstawą. Jaki gwint dać w podłodze? M24, czyli śruba będzie ciężko szła, czt np M22 i wtedy mam trochę luzu w tym otworze na łapach a silnik trzyma mi tarcie?
Pozdrawiam
Mocowanie silnika na łapach
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 404
- Rejestracja: 09 paź 2012, 14:08
- Lokalizacja: PL
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
Najlepiej zadnego gwintu.
W ramie pod silnikiem tez powinny byc otwory 24mm ( takie same jak w lapach ) i sruba M22
z nakretka od dolu ramy.
Pomysl w tych kategoriach - Sruba jest M22 ( badz M24 ) - wykonana jest z materialu o wutrzymalosci 2-3 krotnie wyzszej niz material z ktorego jest wykonana rama ponizej - a wiec z logika chlopa - grubosc materialu w ktorym powinienes nagwintowac powinna byc 3 krotnie wieksza niz nakretki do tej sruby .... rozumiesz do czego zmierzam ?
W ramie pod silnikiem tez powinny byc otwory 24mm ( takie same jak w lapach ) i sruba M22
z nakretka od dolu ramy.
Pomysl w tych kategoriach - Sruba jest M22 ( badz M24 ) - wykonana jest z materialu o wutrzymalosci 2-3 krotnie wyzszej niz material z ktorego jest wykonana rama ponizej - a wiec z logika chlopa - grubosc materialu w ktorym powinienes nagwintowac powinna byc 3 krotnie wieksza niz nakretki do tej sruby .... rozumiesz do czego zmierzam ?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 404
- Rejestracja: 09 paź 2012, 14:08
- Lokalizacja: PL
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
Gwint jakto gwint - rama pod jakis tam silnik zrobiona bedzie w prawdopodobnie najgorszej stali pewnie S275, do tego cienkie ceowniczki - "miesa" na gwint bedzie z 6-8mm w najlepszym wypadku 12mm. I jaka to ma miec wytrzymalosc ?
A prostsza sprawa - otwor a od dolu nakretka. Taniej, bezpieczniej i kazdy serwisant cie pochwali ze sprawiles ze jest mu latwiej wymienic ten silnik.
A prostsza sprawa - otwor a od dolu nakretka. Taniej, bezpieczniej i kazdy serwisant cie pochwali ze sprawiles ze jest mu latwiej wymienic ten silnik.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 gru 2015, 09:15
- Lokalizacja: Cekcyn