Mocowanie silnika na łapach

Dyskusje dotyczące spraw związanych z rysunkiem technicznym

Autor tematu
wirtualnyjan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 404
Rejestracja: 09 paź 2012, 14:08
Lokalizacja: PL

Mocowanie silnika na łapach

#1

Post napisał: wirtualnyjan » 27 lis 2015, 11:42

Witam mam silnik z łapami z otworami o średnicy 24mm. Chce go połączyć z podstawą. Jaki gwint dać w podłodze? M24, czyli śruba będzie ciężko szła, czt np M22 i wtedy mam trochę luzu w tym otworze na łapach a silnik trzyma mi tarcie?

Pozdrawiam



Tagi:


lserafin
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 12
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:13
Lokalizacja: Kraków

#2

Post napisał: lserafin » 27 lis 2015, 12:10

Ja bym dał M24. Przy M22 musiałby być zawsze idealnie dokręcony silnik, żeby nie było drgań.


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#3

Post napisał: InzSpawalnik » 27 lis 2015, 18:26

Najlepiej zadnego gwintu.
W ramie pod silnikiem tez powinny byc otwory 24mm ( takie same jak w lapach ) i sruba M22
z nakretka od dolu ramy.

Pomysl w tych kategoriach - Sruba jest M22 ( badz M24 ) - wykonana jest z materialu o wutrzymalosci 2-3 krotnie wyzszej niz material z ktorego jest wykonana rama ponizej - a wiec z logika chlopa - grubosc materialu w ktorym powinienes nagwintowac powinna byc 3 krotnie wieksza niz nakretki do tej sruby .... rozumiesz do czego zmierzam ?


Autor tematu
wirtualnyjan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 404
Rejestracja: 09 paź 2012, 14:08
Lokalizacja: PL

#4

Post napisał: wirtualnyjan » 30 lis 2015, 15:34

No właśnie nie za bardzo... chodzi o to że gwint mi puści?


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#5

Post napisał: InzSpawalnik » 01 gru 2015, 22:22

Gwint jakto gwint - rama pod jakis tam silnik zrobiona bedzie w prawdopodobnie najgorszej stali pewnie S275, do tego cienkie ceowniczki - "miesa" na gwint bedzie z 6-8mm w najlepszym wypadku 12mm. I jaka to ma miec wytrzymalosc ?
A prostsza sprawa - otwor a od dolu nakretka. Taniej, bezpieczniej i kazdy serwisant cie pochwali ze sprawiles ze jest mu latwiej wymienic ten silnik.


Shadowstorm
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 02 gru 2015, 09:15
Lokalizacja: Cekcyn

#6

Post napisał: Shadowstorm » 02 gru 2015, 09:30

Dobrze by było jakbyś podał grubość blachy podstawy bo jesli ma miej niż 10mm to ja bym się nie bawił w wykonanie gwintu bo i tak z czasem nie wytrzyma a zastowanie nakrętki samozabezpieczajacej oraz podkładki rozwiaże sprawę.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Rysunek techniczny”