Strona 1 z 1

aksonometria

: 12 wrz 2011, 18:24
autor: rafaltc
Witam, mam taki problem. Nie umiem sobie tego wyobrazić jak to moze wyglądać? musze wykonać rzut aksonometryczny a następnie narysować trzeci brakujący rzut
Proszę o pomoc Obrazek

: 12 wrz 2011, 20:47
autor: tomolc

: 12 wrz 2011, 23:57
autor: Zaharov
Gotowe rozwiązanie:
Obrazek

: 13 wrz 2011, 15:15
autor: rafaltc
dzięki, ale nadal nie rozumiem jak ta bryła wygląda ta kolorowa, nie wiem z innymi przykładami dałem rade a z tym jakoś nie mogę, wytłumaczy mi ktoś?

: 13 wrz 2011, 20:40
autor: Zaharov
Mój poprzedni rzut izometryczny mógł Cię odrobinę zmylić ponieważ był obrócony.
Zatem postaram się wszystko wyprostować
detal jest naprawdę banalny
jeżeli rozumiesz zasady rzutowania to nie powinieneś mieć z tym najmniejszych problemów
ale postaram Ci się jakoś pomóc (dla tego celu pokolorowałem ściany).
Wyobraź sobie prostopadłościan którego każda ściana jest kwadratem (podobnie jak kostka do gry)

Obrazek

Następnie obetnij dwa przeciwległe narożniki (najbardziej oddalone od siebie)
Problem jaki stwarza ten detal polega na tym że kąty przyciętych ścian pokrywają się z kątami izometrii której użyłem.
Ale dla jeszcze lepszego uzmysłowienia zrobiłem to samo rzutowanie dla kostki do gry, tak aby mieć odniesienie bez przyciętych narożników.
Obrazek
Myślę że teraz wszystko stało się jasne

: 18 wrz 2011, 15:08
autor: rafaltc
Zapomniałem jeszcze jednego napisać na samym początku, do tego jeszcze musi być model. czyli jak to mam narysować? z góry dziękuje.