wymiarowanie figur- szybka pomoc, prosze:)
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lut 2010, 12:11
- Lokalizacja: karpacz
wymiarowanie figur- szybka pomoc, prosze:)
czesc, czy ktos moglby opisac lub wkleic foto jak zwymiarowac figury płaskie, mam kolo i nigdzie nie moge znalezc nic porzadnego na ten temat.
potrzebne figury:
kolo elipsa romb trojkat trapez
oraz bryly:
kula, walec, stozek, stozek sciety, ostroslup, ostroslup sciety, barylka
sorry za niektore dosc proste przyklady, ale chcialbym byc pewien jak to zrobic
dzieki za pomoc
potrzebne figury:
kolo elipsa romb trojkat trapez
oraz bryly:
kula, walec, stozek, stozek sciety, ostroslup, ostroslup sciety, barylka
sorry za niektore dosc proste przyklady, ale chcialbym byc pewien jak to zrobic
dzieki za pomoc
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lut 2010, 12:11
- Lokalizacja: karpacz
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lut 2010, 12:11
- Lokalizacja: karpacz
spam z twojej strony, moze mi powiesz gdzie moge to zglosic, ktorym guzikiem? hah dobra bez cisnien, otoz twoja rada mi nic nie dala, nie potrzebuje wiedziec jak zaznaczyc wysokosc i bok, ale podac wymiary pod obrobke, jakbym chcial np. wyciac figure z materialu. prosilbym jedynie o wskazowki, bo nie wiem czy nie przewymiarwuje albo nie daje jakiegos waznego wymiaru itp.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1592
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin
Witam
Postaram się nie spamować.
W tym co napisałeś i jeśli ma to być wymiarowanie techniczne to jedyny problem to elipsa (wiele osób myli z owalem) ale jak najbardziej do zwymiarowania.
Okrąg - wymiarujesz wymiarem średnicy, romb - 2 wymiary liniowe i 2 katy, trapez - podobnie jak romb, trójkat - zalezy jaki - różnie,
Bryły:
kula - jeden wymiar i symbol "S" (sfera lub jeśli wolisz starsze określenia to "kula R..."), walec - dwa wymiary (średnica i długość), stożek - średnica podstawy i długośc + oś symetrii lub średnica podstawy i kąt. Itd itp.
Wogóle nie wiem w czym problem?
Postaram się nie spamować.
W tym co napisałeś i jeśli ma to być wymiarowanie techniczne to jedyny problem to elipsa (wiele osób myli z owalem) ale jak najbardziej do zwymiarowania.
Okrąg - wymiarujesz wymiarem średnicy, romb - 2 wymiary liniowe i 2 katy, trapez - podobnie jak romb, trójkat - zalezy jaki - różnie,
Bryły:
kula - jeden wymiar i symbol "S" (sfera lub jeśli wolisz starsze określenia to "kula R..."), walec - dwa wymiary (średnica i długość), stożek - średnica podstawy i długośc + oś symetrii lub średnica podstawy i kąt. Itd itp.
Wogóle nie wiem w czym problem?
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lut 2010, 12:11
- Lokalizacja: karpacz
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 lut 2010, 22:33
- Lokalizacja: Karpacz
Witam, mam identyczny problem co kolega Michał.upadły_mnich pisze: Wogóle nie wiem w czym problem?
Chodzi o to by narysować i zwymiarować te figury w taki sposób by zajmowały jak najmniej miejsca a zarazem były przejrzyste, czytelne i jednoznaczne oraz żeby zachować zasady wynikające z potrzeb konstrukcyjnych i technologicznych. A to wszystko na prostych przykładach, dla was może wręcz banalnych.


Czy można podać w ten sposób kąt na ćwierćwidoku?
Czy podane przeze mnie sposoby wymiarowania są poprawne?
Który z nich jest "najlepszy" tzn spełnia warunki o których pisałem wcześniej?
Jak zwymiarować elipsę?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Problem poruszony w tym temacie wydaje się być banalny, ale uważam, że bardzo się stało, że został poruszony. Myślę tu o potrzebach młodych ludzi, którzy chcą się czegoś nauczyć. Powoli przestaję rozumieć to co dzieje się w szkołach. Dlaczego nauczyciele nie potrafią wywiązać się ze swojego obowiązku i zacząć wreszcie uczyć młodzież? Powody są zapewne takie: brak chęci, motywacji (pieniążki) a na koniec brak WIEDZY, czasem nawet tej podstawowej. No bo oni też mieli takich nauczycieli.
Szanuję tych co wymienili wyżej swoje problemy bo widzę, że mają chęć w życiu coś osiągnąć. Nie za bardzo wyobrażam sobie jednak tego, żeby każdego z osobna, młodego technika, prowadzić za rączkę i wyjaśniać mu podstawy. Młodzież nie została nauczona korzystać z książek. Trudno temat rozwijać dalej, jeśli są braki w podstawowych kwestiach.
Dlatego polecam:
"Rysunek techniczny-maszynowy" Dobrzańskiego
"Rysunek techniczny" K. Paprocki
Szanuję tych co wymienili wyżej swoje problemy bo widzę, że mają chęć w życiu coś osiągnąć. Nie za bardzo wyobrażam sobie jednak tego, żeby każdego z osobna, młodego technika, prowadzić za rączkę i wyjaśniać mu podstawy. Młodzież nie została nauczona korzystać z książek. Trudno temat rozwijać dalej, jeśli są braki w podstawowych kwestiach.
Dlatego polecam:
"Rysunek techniczny-maszynowy" Dobrzańskiego
"Rysunek techniczny" K. Paprocki
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1592
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin
wydanie IV, 115 stron, miękka okładka, ogólny stan oceniam na: dobryBYDGOST pisze:"Rysunek techniczny" K. Paprocki
na kilku stronach ślady długopisu (widocznie użytkownik nie uważał na lekcji


oddam gratis lub prześlę za zwrot kosztów koperty i znaczka pierwszej osobie jaka się zgłosi na PW lub GG
Myślę, że to będzie najlepsza pomoc.
aha nawet nie wymagam w tym wypadku wciskania przycisków z pomocą.
Książka jest prosta w treści ale wystarczajaca na takie zapytania.
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej