
Pokrywa oraz sruby
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 24
- Rejestracja: 25 lis 2020, 15:39
Pokrywa oraz sruby
Witam mam problem z rysunkiem, mam pytanie, dlaczego pokrywa po prawej spali się? Oraz dlaczego nie można wkręcić śrub, co należy dodać ? 

-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 365
- Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00
Re: Pokrywa oraz sruby
Otwory na śruby powinny być nagwintowane
Co to za elment/ tuleja? założona na wał? Zwróć uwagę, że ona łączy się z obudową mechanizmu (zaraz poniżej simmeringu..
Dodatkowo- ta płytka ustalająca, która ma trzymać koło pasowe nie powinna dotykać też do wału (powinien być tam minimalny luz, tak aby śruba dociągała koło no wału)

Co to za elment/ tuleja? założona na wał? Zwróć uwagę, że ona łączy się z obudową mechanizmu (zaraz poniżej simmeringu..
Dodatkowo- ta płytka ustalająca, która ma trzymać koło pasowe nie powinna dotykać też do wału (powinien być tam minimalny luz, tak aby śruba dociągała koło no wału)
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 258
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 08:23
Re: Pokrywa oraz sruby
Po pierwsze, coś mi nie gra z tą tuleją na wałku która współpracuje z pierścieniem "simmering" - ja bym się jej pozbył.
Następnie położenie czopa na osadzenie koła pasowego powinno znajdować poza pokrywą łożyska.
Na czopie tym osadzamy koło pasowe i teraz co autor miał na myśli - robi to poprzez połączenie wpustowe czy też koło zabezpieczone jest przed obrotem pokrywką przykręcaną do czoła wału (jak wyżej zauważono pokrywa ma dociskać koło więc miedzy wałkiem powinna mieć luz). Myślę, że to stwierdzenie "spali się" dotyczy właśnie pokrywy przykręcanej od czoła wału ponieważ autor nie udowodnił, że siła tarcia wywierana przez pokrywkę przewyższa (ze współczynnikiem bezpieczeństwa) moment obrotowy powstający na kole.
Rysunek jest ucięty ... czy aby pewien jesteś rozwiązania w jaki wprowadzasz napięcie wstępne w łożysku.
Następnie położenie czopa na osadzenie koła pasowego powinno znajdować poza pokrywą łożyska.
Na czopie tym osadzamy koło pasowe i teraz co autor miał na myśli - robi to poprzez połączenie wpustowe czy też koło zabezpieczone jest przed obrotem pokrywką przykręcaną do czoła wału (jak wyżej zauważono pokrywa ma dociskać koło więc miedzy wałkiem powinna mieć luz). Myślę, że to stwierdzenie "spali się" dotyczy właśnie pokrywy przykręcanej od czoła wału ponieważ autor nie udowodnił, że siła tarcia wywierana przez pokrywkę przewyższa (ze współczynnikiem bezpieczeństwa) moment obrotowy powstający na kole.
Rysunek jest ucięty ... czy aby pewien jesteś rozwiązania w jaki wprowadzasz napięcie wstępne w łożysku.