Zawężanie tolerancji rozstawu otworów
: 08 paź 2020, 12:27
Witam. Projektuję obudowę do przekładni własnej konstrukcji. Obudowa będzie skręcana z dwóch połówek. Czy należy zawężać tolerancję odległości osi otworów gwintowanych (np. rozstawu 170 mm dla M6 gdzie odchyłka z normy PN-EN 2768-1:1999 wynosi +/-0,2 mm)? Obudowa będzie frezowana z ALU a nie odlewana.
Pytam bo w książkach nikt się na tej kwestii nie skupia a konstruktorzy z którymi się kiedyś zetknąłem zawężali takie tolerancje dla mniejszych śrub. W razie konieczności ja bym po prostu rozwiercał otwór przelotowy, ale widziałem rozstawy otworów stożkowych zawężane nawet do 0,02 mm. Jeśli coś silnie za tym przemawia to wolałbym to wiedzieć zanim dam do wykonania skomplikowany detal.
Pytam bo w książkach nikt się na tej kwestii nie skupia a konstruktorzy z którymi się kiedyś zetknąłem zawężali takie tolerancje dla mniejszych śrub. W razie konieczności ja bym po prostu rozwiercał otwór przelotowy, ale widziałem rozstawy otworów stożkowych zawężane nawet do 0,02 mm. Jeśli coś silnie za tym przemawia to wolałbym to wiedzieć zanim dam do wykonania skomplikowany detal.