modelowanie w Solid Edge v19


Autor tematu
tom@szek94
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 2
Posty: 47
Rejestracja: 01 lut 2011, 09:36
Lokalizacja: Tajne/Nie wiem

modelowanie w Solid Edge v19

#1

Post napisał: tom@szek94 » 13 gru 2012, 19:50

Witam, mam następujący problem z pewnym projektem, mianowicie nie wiem jak zrobić aby wzorek przedstawiony na screenie poniżej był na całej jej powierzchni i miał wszędzie tę samą głębokość np 5 . Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, no i wytłumaczenie krok po kroku jak to zrobić.

Obrazek
Obrazek

Moim drugim problemem jest właściwie pytanie czy da się nałożyć obrazek np Jpeg na kostkę i odrysować a potem usunąć? Byłoby mi o wiele łatwiej wtedy robić projekty kieszenie stęple itp


Ludziom przytrafia się to, co się przytrafia, a nie to, na co zasługują.

Tagi:

Awatar użytkownika

piocam
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 317
Rejestracja: 05 sty 2011, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

#2

Post napisał: piocam » 14 gru 2012, 08:15

Witam.

Nie rozumiem co masz na myśli pisząc "mianowicie nie wiem jak zrobić aby wzorek przedstawiony na screenie poniżej był na całej jej powierzchni" chcesz aby znalazł się on na całej bryle obrotowej?

Co do głębokości, zrób tak:
*Wstaw płaszczyznę równoległą do podstawy zaczepioną na końcu kuli.
*Na niej wykonaj profil który chcesz wyciąć
*Korzystając z Rzutowana, rzutuj wykonany szkic na element obrotowy
*Teraz wywołujesz Wycięcie/Wyciągnięcie normalne wskazujesz z jakiego profilu, na jaką głębokość i gotowe.

Tym sposobem wycięcia będą normalne do ścianki na które je rzutowałeś.

Jeżeli mają być prostopadłe do podstawy:
*Dodaj płaszczyznę Odsuniętą od części walcowej o żądaną wartość. Jeżeli mają to być wycięcia to kierunek odsunięcia do środka a jeżeli wyciągnięcia to na zewnątrz.
*W opcjach Wyciągnięcia/Wycięcia zaznacz do wskazanej.
*Wskaż płaszczyznę którą przed chwilą stworzyłeś i gotowe :) :)

Ewentualnie możesz zrobić zwykłe Wyciągnięcie/Wycięcie, mając wcześniej odsunięta powierzchnię, i korzystając z operacji Bool'ea Zastąpić ściankę.

Co do nakładania obrazka na ściankę na forum było już opisywane.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2012, 08:58 przez piocam, łącznie zmieniany 1 raz.
Ponieważ się na tym nie znam chętnie się tym zajmę :)

"Jeżeli zrobisz coś dobrze raz, od tego momentu staje się to Twoim obowiązkiem"


Autor tematu
tom@szek94
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 2
Posty: 47
Rejestracja: 01 lut 2011, 09:36
Lokalizacja: Tajne/Nie wiem

#3

Post napisał: tom@szek94 » 14 gru 2012, 19:39

Chodziło mi o to żeby ten wzorek co pokazałem na screenie był na tej widocznej części (bryle obrotowej) i miał tą samą głębokość wszędzie, bo teraz widać że u góry ma głębokość większą a potem się to zmienia, a im niżej tym go nie ma w ogóle.
Najciężej to wytłumaczyć o co chodzi człowiekowi :p
może ten nieudolny szkic coś pomoże, tutaj akurat jest przedstawiony ten pasek u dołu:
Obrazek
Z twojej instrukcji wynika że zrobiłem 2 pierwsze punkty z pierwszej listy
i nie wiem jak zrobić to Rzutowanie

Jeśli to nie byłby problem to napisz w którym dziale jest ten temat o nakładaniu obrazka na ścianke
Ludziom przytrafia się to, co się przytrafia, a nie to, na co zasługują.

Awatar użytkownika

piocam
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 317
Rejestracja: 05 sty 2011, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

#4

Post napisał: piocam » 17 gru 2012, 09:46

Witam.

Sory że tyle to trwało ale musiałem zainstalować niższą wersję SE. A więc Rzutowanie robi się przy pomocy Narzędzia Krzywa Rzutowana, Powierzchnie/Krzywe rzutowane/Krzywa rzutowana lub Owiń szkic.
Ponieważ się na tym nie znam chętnie się tym zajmę :)

"Jeżeli zrobisz coś dobrze raz, od tego momentu staje się to Twoim obowiązkiem"

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Solid Edge”