[ST3] Jak zamodelować realistyczny materiał tekstylny?


Autor tematu
mat.m
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:42
Lokalizacja: Koszalin

[ST3] Jak zamodelować realistyczny materiał tekstylny?

#1

Post napisał: mat.m » 17 lip 2012, 22:16

Witam mam taki problem, a właściwie pytanie.

Modeluję krzesło, a w zasadzie coś w formie leżaka i z ramą sobie już poradziłem, ale teraz muszę dodać do tego siedzisko materiałowe. Nie bardzo wiem jak to ugryźć - może ktoś miał styczność z jakimś tutorialem, albo opisem.

Dodam jeszcze, że nie mogę użyć zbyt dużych uproszczeń, bo całość idzie jeszcze do obliczeń MES.

Wydaję mi się, że najlepiej będzie użyć powierzchni typu Blue Surf, chyba, że ktoś ma jakiś inny pomysł, bo akurat w tym temacie moje doświadczeni nie jest zbyt duże. Czy lepiej użyć modułu Sheet Metal, przecież materiał ze stali na tekstylia mogę zmienić później już przy obliczeniach.

Z góry dziękuję za pomoc.



Tagi:


zibi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1279
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:20
Lokalizacja: podkarpackie

#2

Post napisał: zibi » 18 lip 2012, 20:14

Nie wiem jak jest dokładnie w programie, którym modelujesz. Ogólnie materiał nakłada się w oknie renderingu. Wtedy odpowiedni moduł na podstawie własności przypisanego materiały do odpowiednich fejsów symuluje oddziaływanie z otoczeniem, oświetleniem, cienie itp. Materiał ogólnie składa się z mapy koloru i wrzucasz tam zdjęcie twojego materiału, mapy refleksów, mapy nierówności, przeźroczystości.
Chodzi o to że nie modeluje się nierówności materiału tekstylnego, widać je dopiero w renderingu. Gdyby trzeba to modelować model byłby niezwykle "ciężki".


Autor tematu
mat.m
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:42
Lokalizacja: Koszalin

#3

Post napisał: mat.m » 18 lip 2012, 20:44

Dziękuję za odpowiedź, ale nie zrozumiałeś mnie dokładnie - nie chciałem modelować faktury tego materiału - taki render już mam z 3D Maxa. Chodziło o samo rozpięcie tego materiału na ramie.

Już chyba doszedłem jak to zrobić - będę kombinował z powierzchniami Blue Surf - już złapałem o co chodzi.

Mimo wszystko dziękuję za odzew.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Solid Edge”