Strona 1 z 1

ruch paska zębatego

: 01 lip 2021, 03:55
autor: elipsesmi
Witam ,narysowałem sobie takie urządzenie. Chciałbym aby pasek się kręcił jak w rzeczywistości . Jak to zrobić krok po kroku?? St9


Obrazek

Re: ruch paska zębatego

: 07 lip 2021, 08:29
autor: robmit
Nie da się. Pasek masz zrobiony jako jedna bryła. Jedyne czym możesz kręcić to rolki.

Re: ruch paska zębatego

: 09 lip 2021, 17:16
autor: brandnew
Na YT znajdziesz kilkanaście tutoriali jak to zrobić w SW.
Przykłady:


Re: ruch paska zębatego

: 09 lip 2021, 21:18
autor: elipsesmi
dziękuję za info

Re: ruch paska zębatego

: 16 lip 2021, 09:57
autor: elipsesmi
Witam a a tu na filmiku pasek się kręci.:) To da się czy nie ??


Re: ruch paska zębatego

: 19 lip 2021, 18:50
autor: brandnew
Jak widać z tutoriali to się da o ile program posiada opcję modelowania i animacji ruchu elementów elastycznych takich jak paski. W Fusion 360 tego nie ma.
Aby taką symulację przeprowadzić potrzebna jest duża moc obliczeniowa komputera oraz szybkie łącze internetowe jeśli program pracuje w chmurze (jak Fusion). Dlatego czasami animacje są słabe, a czasem całkiem dobre. Miałem taki przypadek z symulacją ruchu prostego mechanizmu krzywkowego. Zrobiłem prawie dwa identyczne modele, jeden pracował bezbłędnie, a drugi beznadziejnie. Pokazałem oba modele na forum i się okazało, że na innym sprzęcie oba modele pracują poprawnie.