Strona 1 z 3

Obróbka łopatki 3 i 4 osie

: 25 kwie 2012, 22:05
autor: jakub_001
Witam Panowie !!
Mam problem z wykonaniem obróbki łopatki.
Zaczynając od początku łopatka umieszczona będzie w podzielnicy jako 4 oś do frezarki pionowej. Łopatka będzie usytuowana w osi X. Muszę wykonać trzy rodzaje obróbki :
1. łopatka unieruchomiona obrabiamy w 3 osiach jedną stronę potem pozycjonowanie o 180 stopni i druga strona.
2. łopatka wykonuje ruch w osi A a narzędzie wykonuje ruch w osi Z. Osi Y nie wykorzystuję. Oś X to kolejne wiersze.
3. łopatka wykonuje ruch w osi A a narzędzie wykonuje ruch w osiach Z i Y.

Podpowiedzcie mi Panowie z jakich operacji musiałbym skorzystać aby je wykonać.
W każdym z przypadków na początku do obróbki zgrubnej wykonuję Cavity Mill.
Dla 1 przypadku korzystam z operacji Fixed Countour.
Dla 3 przypadku korzystam z operacji Variable Countour.
A co z 2 przypadkiem ?
Jeżeli nie widzicie tego to mogę podesłać filmiki z symulacji lub chętnej osobie która by mi naświetliła sprawę podesłałbym model na maila. Proszę o wyrozumiałość piszę tutaj po raz pierwszy.
Pozdrawiam

: 25 kwie 2012, 22:24
autor: radeko
Plunge Milling do obróbki w osi Z

: 26 kwie 2012, 09:39
autor: Majster70
W przypadkach które mi się trafiały nie musiałem używać w sposób ciągły osi A, a jedynie do indeksowania, używałem starej podzielnicy od konwencjonalnej frezarki. Całą obróbkę wykańczającą dało się wykonać używając jedynie area milling i z-level.

: 26 kwie 2012, 10:18
autor: nxcam
- chodzi o taką obróbkę wykańaczjącą w 4-osiach ?

Obrazek

: 29 kwie 2012, 10:57
autor: jakub_001
Dokładnie chodzi o taką obróbkę jak na obrazku. 3 przypadek gdzie narzędzie przemieszcza się w osi X i Z udało mi się zrobić. Jednak nadal męczę się z drugim przypadkiem. Dla obróbki Plunge Milling niestety ale przedmiot obrabiany stoi w miejscu. A ja chciałbym aby przedmiot się obracał, narzędzie utrzymywało styk z przedmiotem obrabianym przemieszczając się tylko w osi Z.
A gdybym tak zastosował do obróbki tego 2 przypadku tokarkę z napędzanymi narzędziami? Z jakiej operacji musiałbym skorzystać aby chciało mi to wykonać?

: 29 kwie 2012, 14:00
autor: nxcam
- użyj operacji Streamline
- oś obrotu podzielnicy jest parametrem sterującym (tutaj oś X)

Obrazek

- 30 stopni w tuszymskim cieniu, ale zasięg słaby :)

: 29 kwie 2012, 14:51
autor: jakub_001
Zrobiłem kolego tak jak napisałeś :D Na symulacji dalej narzędzie chodzi w Y i Z. Podzielnica stoi w miejscu. Szukam i szukam gdzie ją zasterować i nie mogę znaleźć...
W opcji streamline nic nie było zmieniane ?
Opcja Do linii : co ma być tą linią ? :)

: 29 kwie 2012, 19:40
autor: marcinello3
os obrotu podzielnicy

: 29 kwie 2012, 20:12
autor: jakub_001
Nie rozumiem tego postu wyżej :D
Nadal nie mogę tego wymyślić. Ścieżki wygenerowało, dodałem maszynę i efekt: Narzędzie przemieszcza się nadal w Y i Z a na dodatek podzielnica się nie obraca i frez jedzie pod spodem łopatki...

: 30 kwie 2012, 19:46
autor: marcinello3
powiedz mi tak:
1. Czy na symulacji widzisz jak frez ustawia sie w czterech osiach? tzn. kreci sie dookola łopatki?
2. Jesli tak to rzuć okiem na kod nc, i sprawdz czy postprocesor generuje ci odpowiedni kod, tzn czy oś obrotu podzielnicy zmienia się.
Jesli nie to pp moze nie obslugiwac takiej obróbki.

post wyżej oznacza , ze rysujesz sobie linie która pokrywa się z osią podzielnicy, czyli w twoim przypadku oś X, i po wyborze funkcji "do linii" wskazujesz ją, wtedy frez generuje scieżke wzgledem tej osi :)

jak chcesz podeslij ten model z obróbką popatrze na to [email protected]

pozdr