NX CAM - frezowanie w 4osiach

NX CAM/Unigraphics
Awatar użytkownika

Autor tematu
nxcam
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 734
Rejestracja: 04 maja 2009, 17:54
Lokalizacja: Tuszyma
Kontakt:

NX CAM - frezowanie w 4osiach

#1

Post napisał: nxcam » 23 paź 2009, 10:46

przystanek "na żadanie" kolegow "4axowców" :)
przykłady definicji sciezki dla elementow typu krzywka i slimak w plikach AVI
nie sa "technologiczne" tylko pokazuja kolejne kroki
Załączniki
6 Krzywka - streamline.rar
(7.04 MiB) Pobrany 1022 razy
8 Slimak bieznia - streamline.rar
(8.04 MiB) Pobrany 1069 razy



Tagi:

Awatar użytkownika

frezowacze
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 224
Rejestracja: 19 lut 2008, 00:55
Lokalizacja: Krak

#2

Post napisał: frezowacze » 23 paź 2009, 12:01

super przykłady wielkie dzięki

a jak postąpic z STL-em w 4-ech osiach?

Awatar użytkownika

Autor tematu
nxcam
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 734
Rejestracja: 04 maja 2009, 17:54
Lokalizacja: Tuszyma
Kontakt:

#3

Post napisał: nxcam » 24 paź 2009, 11:43

STL ma to do siebie że nie ma punktów charakterystycznych/krawedzi/pojedynczych ścianek i programy CAM widza go jako jeden obiekt - przynajmniej te które znam...
Przy 3,4,5osiach w zalezności od operacji obróbkę można na STL ograniczyć narysownymi własnymi krzywymi.

Najlepiej zamienić STL na "normalne" powierzchnie

STL można w NX edytowac poleceniami z menu Edit/Facet Body... i zamienić go na powierzchnie poleceniem z menu Insert/Facet Body/Extract Feature...

Awatar użytkownika

frezowacze
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 224
Rejestracja: 19 lut 2008, 00:55
Lokalizacja: Krak

#4

Post napisał: frezowacze » 26 paź 2009, 12:25

nxcam pisze:i zamienić go na powierzchnie poleceniem z menu Insert/Facet Body/Extract Feature...
tak próbowałem ale pojawia sie komunikat
Załączniki
stl1.jpg
stl1.jpg (6.99 KiB) Przejrzano 4963 razy

Awatar użytkownika

Autor tematu
nxcam
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 734
Rejestracja: 04 maja 2009, 17:54
Lokalizacja: Tuszyma
Kontakt:

#5

Post napisał: nxcam » 26 paź 2009, 15:04

trzeba zrobić siatkę krzywych na STL za pomocą
Insert/Surface/Rapid Surfacing...

- np. opcja Operation>Import Curves pozwala na zrzutowanie na STL siatki krzywych ze szkicu
- inny przykład w pliku pdf

przyznaję że nie mam za dużo doświadczenia w tym temacie...

[ Dodano: 2009-11-05, 16:44 ]
znalazłem cos ciekawego do obróbki plików po skanowaniu.
Zna ktoś/używa może Geomagic ?

http://www.geomagic.com/en/labs/px/nx.shtml
Załączniki
rapidsurfacing.pdf
(96.91 KiB) Pobrany 1791 razy

Awatar użytkownika

Magneto86
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 266
Rejestracja: 25 cze 2009, 23:06
Lokalizacja: RPZ / DW

Re: NX CAM - frezowanie w 4osiach

#6

Post napisał: Magneto86 » 17 sty 2010, 15:15

nxcam pisze:przystanek "na żadanie" kolegow "4axowców" :)
przykłady definicji sciezki dla elementow typu krzywka i slimak w plikach AVI
nie sa "technologiczne" tylko pokazuja kolejne kroki
Próbowałem zrobić coś podobnego do przykładu z tym ślimakiem (również na 4-osiówkę, ze stołem obrotowym tak ustawionym jak w tym przykładzie).
Niestety w żaden sposób nie mogę włączyć korekcji promienia freza. Cały czas ścieżki się generują jakby było ustawione ON zamiast TANTO - niezależnie którą z tych opcji wybiorę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ktoś mi poradzi, gdzie robię błąd?

I jeszcze jedna sprawa:
Załóżmy, że chcę na takiej 4-osiówce wyfrezować na wałku wzorki, które mają być potem odwzorowywane (coś jak wałek do malowania).
Próbowałem robić to w ten sposób, że rysowałem te wzorki na płasko, a następnie owijałem je dookoła wałka przy użyciu funkcji Insert/Curve from Curves/ Wrap,Unwrap curve. Problem polega na tym, że po takim owinięciu nie mogę w żaden sposób wyciągnąć tych wzroków, żeby móc je już jako bryły odjąć od wałka.
Tutaj moje pytanie brzmi - w jaki sposób (przy użyciu jakich funkcji) mogę coś takiego wykonać?
Obrazek

Awatar użytkownika

Autor tematu
nxcam
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 734
Rejestracja: 04 maja 2009, 17:54
Lokalizacja: Tuszyma
Kontakt:

#7

Post napisał: nxcam » 18 sty 2010, 17:34

Ścieżki: Jako WORKPIECE wskazałeś cały wałek ?

Awatar użytkownika

Magneto86
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 266
Rejestracja: 25 cze 2009, 23:06
Lokalizacja: RPZ / DW

#8

Post napisał: Magneto86 » 18 sty 2010, 17:49

Jako WORKPIECE (w geometrii) wybrałem:
- part: cały widoczny na rysunku wałek,
- blank: taki sam wałek, tylko bez tych rowków.
Obrazek

Awatar użytkownika

Autor tematu
nxcam
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 734
Rejestracja: 04 maja 2009, 17:54
Lokalizacja: Tuszyma
Kontakt:

#9

Post napisał: nxcam » 18 sty 2010, 18:18

jesli robisz samo dno to wtedy najlepszy jest Streamline w 5 osiach i wskazujesz do obróbki samo dno - jeśli WORKPIECE jest prawidłowy nie może wjechac w boczną ściankę...

lepiej byloby robić scianki boczne jak w przykładzie z kołem zębatym - operacja Variable Contour/metoda Sufrace Drive
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, 18:23 przez nxcam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Magneto86
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 266
Rejestracja: 25 cze 2009, 23:06
Lokalizacja: RPZ / DW

#10

Post napisał: Magneto86 » 18 sty 2010, 18:22

mam do dyspozycji frezarkę 4-osiową ze stołem obrotowym w takiej pozycji jak w tym przykładzie ze ślimakiem.

Nie muszę korzystać akurat z tej funkcji streamline.
Próbowałem już kilkoma i na różne sposoby, ale nie udało mi się nawet w miarę poprawnie obrobić tych rowków :(
nxcam pisze:lepiej byloby robić scianki boczne jak w przykładzie z kołem zębatym
- nie wiem, jaki przykład masz na myśli :(
Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „NX CAM/Unigraphics”