Strona 1 z 2

Wykreślanie koła zębatego

: 08 gru 2010, 01:10
autor: radeko
Jakiej aplikacji ( nakładki ) używacie do wykreślania ewolwenty kół zębatych, końcówek wałów itp ?
A może ma ktoś jakiegoś GRIP-a ,który wykreśla ewolwentę na podstawie modułu i liczby zębów i który wspołpracuje z wersjami NX5,6,7 ?
Kiedyś można było używać Gear Wizard , ale to historia , która skończyła się wraz z wersją NX 1

: 10 gru 2010, 20:59
autor: nxcam
gdzieś ostatnio słyszałem że można ustawić "tajemniczą" zmienną środowiskową i jest to dostepne...
- podpytam w poniedziałek

: 11 gru 2010, 15:09
autor: Magneto86
Witam,

dawnego GearWizarda faktycznie już nie ma, ale w wersji 7.5 oraz 6.0.4.3 jest narzędzie Gear Modeling dostępne z menu GC Tolkits.
Na stronie Siemens PLM jest pełna instrukcja obsługi tego narzędzia:
instrukcja w PDF
Niestety nie jest to przeznaczone dla wszystkich śmiertelników, tylko dla tych z kontynentu azjatyckiego... :???:

Żeby móc z niego korzystać trzeba
a) przeprowadzić się do Chin
lub
b) pozwolić NXowi myśleć, że tam mieszkamy... ;))

Krótko mówiąc wystarczy zmienić/dodać parę zmiennych środowiskowych:
UGII_COUNTRY -> prc (People's Republic of China - Chińska Republika Ludowa - ciekawe czemu są traktowani lepiej niż reszta świata? ;)

Jeżeli zmieniamy tą zmienną mając już zainstalowanego NXa, to trzeba jeszcze przestawić
UGII_BASE_DIR na: (...)\UGS\NX 7.5\localization\prc - oczywiście wpisując kompletną ścieżkę do tego 'specjalnego' folderu przeznaczonego tylko dla Chińczyków...

Jeżeli ciągle nie działa (a mamy zainstalowanych kilka wersji NX), to można jeszcze UGII_ROOT_DIR przekierować na: (...)\UGS\NX 7.5\UGII\

PS.
Tego typu tips&trics można znaleźć na różnych forach.
m.in. tą informację (i wiele innych) znalazłem tutaj:
*filmik z tego typu instrukcjami i trikami* - życzę miłego oglądania ;)


Pozdrawiam i czekam na jakieś informacje jak się to narzędzie spisuje w praktyce...
Marek

: 23 gru 2010, 00:22
autor: radeko
Wpisałem zmienną systemową UGII_COUNTRY -> prc i pojawiło się menu dawnego Gear Wizarda , pracuje bez zarzutu :)
Aczkolwiek nie mogę jeszcze znaleźć końcówek wałków i bazy danych kanałków wpustowych jak w starej wersji ... najważniejsze że kreśli geometrię
Dziękuję

: 23 gru 2010, 19:41
autor: marcinello3
a jak robicie tabelki z danymi koła zębatego. Jest możliwość automatycznego wypełnienia tabelki?

: 23 gru 2010, 20:34
autor: radeko
Tak ... trzeba kliknąć na Default Value wtedy program nada Ci kąt przyporu 20 stopni, moduł 2,5 , Z=20 , szer piasty 20 mm i nazwę .
Następnie zmieniasz według własnego uznania, tylko za każdym razem trzeba inną nazwę.
Niestety nie ma obliczeń przekładni zębatych i końcówek wałków ( w starej wersji Gear Wizarda spline mode )
Swoją drogą ciekawostka że tylko dla chińczyków :))

: 23 gru 2010, 20:36
autor: marcinello3
To to wyczaiłem z instrukcji, a chodzi mi o wstawianie tabelki w draftingu.

A z tymi chińczykami to troche jaja, ze oni mają a my nie :shock:

Ty a co z tą nazwą? "(Następnie zmieniasz według własnego uznania, tylko za każdym razem trzeba inną nazwę)"
Nie wystarczy wybrać: Edit Gear Parameter i przeedytować. Chyba nawet nazwa jest nie do edycji wtedy?

: 23 gru 2010, 20:44
autor: radeko
Nie wiem czy przez tą chińską zmienną coś innego się nie popitoli , już układ współrzędnych mam w innym kolorze... i nie jestem pewny czy inne moduły działają , inspection mi chyba nie chce działać też...
Niekiedy woła o inną nazwę gear1 jak skasujesz koło i chcesz inne nowe ... wpiszesz cokolwiek , to nie ma znaczenia

: 23 gru 2010, 20:54
autor: marcinello3
aa to w tym wypadku zgadza się :)

co do pozostałych funkcji czy działają to jeszcze nie obczajałem, w sumie można usunąć prc w zmiennych syst. i wrócic do kraju (hehe)[/b]

Ale widać po paskach że jest więcej funkcji dostępnych :roll:

: 24 mar 2011, 18:25
autor: SACZI
Miałem zakładać nowy wątek ...
Kontynuując, jak juz mamy narysowane koła zębate, to w jaki sposób modelować prace przekładni?
W samym assembly tego nie zrobimy, bo brak takich więzów.
Motion simulation?