Strona 1 z 3

GRINDER-szlifierka

: 05 mar 2017, 20:05
autor: TwinB
Zainspirowany potrzebą ostrzenia frezów, wierteł no i czasami jakichś noży tokarskich głownie z HSS postanowiłem zbudować coś co mi w tym pomoże
Po przekopaniu internetu najbardziej przypadł mi do gustu ten projekt
MINI-BONELLE
Moje umiejętności posługiwania się programami graficznymi co prawda nie są aż tak zaawansowane, ale postanowiłem coś narysować
założenia sa następujące:
- jako podstawy uzyje tego co mi zostało ze starej tokarki do drewna prod USSR (mam tam prowadnice z wałków 24mm w osi X i 16 mm w Y)
-do napędu ściernic silnik 3-fazowy 0.37kw 2880 rpm sterowany falownikiem (musze miec mozliwosc osiagnac odpowiednie obroty do sciernic fi 125 i 100 mm)
-napęd po x ze śruby trapezowej o skoku 2mm a po Y napęd paskowy
-dodatkowa regulacja wysokości ustawienia silnika

i tak oto powstał taki projekt

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 05 mar 2017, 21:45
autor: supremacja
Dadzą takie cienkie, niepodparte wałki radę?

: 06 mar 2017, 09:50
autor: TwinB
Mysle ze nie powinno byc problemu ze sztywnością, z powodzeniem toczyłem na tym kiedyś stal o średnicach do 50mm i kolorowe do 100mm
Całość nie ma luzów i działa dosc precyzyjnie, a przy szlifowaniu frezów i wierteł siły sa dosc małe przy zbieraniu 0.02-0.05 na przejście

: 06 mar 2017, 10:09
autor: Rybiarz
Zapowkada się ładnie :smile: czekam na relację.Sam bym sobie chętnie coś takiego wystrugał

: 06 mar 2017, 13:25
autor: pukury
witam.
przemyśl mocowanie ściernic do silnika .
lepiej zrobić podobnie jak w linku - silnik - pasek - wrzecionko.
silniki tej mocy mają dość cienkie ośki .
jak coś będzie nie tak to tarcza będzie biła.
zwykła ściernicę wyrównasz - z diamentową " może być problem ".
a jak będzie krzywo to będą drgania .
pzd.

: 06 mar 2017, 15:42
autor: TwinB
Dzieki za uwagi :mrgreen:
myślę ze akurat problem mocowania ściernic do silnika mam juz rozwiązany bo zrobiłem to juz ponad rok temu i uzywam go po prostu jako szlifierki wysokoobrotowej do napędu doniczek
Silnik był rozmontowany, na końcówce był nacięty gwint na tokarce, dostał nowe dobrej klasy łozyska
Po zmontowaniu zamontowałem na wałku tuleje oporowa która następnie przetoczyłem na pracującym silniku (na frezarce)
czujnik zegarowy pokazuje 0.00
do sciernic dorobiłem i wkleiłem oprawki wytoczone z jednego mocowania z otworem skalibrowanym rozwiertakiem
mam powtarzalność mocowania na krawędzi tarczy do 0.02
oczywiście trzeba to było jeszcze wyważyć

Obrazek

Obrazek

Obrazek

c.d.n.

: 06 mar 2017, 18:10
autor: pukury
hej.
skoro tak - to ok ! :lol:
trochę się wystraszyłem rysunkiem z tarczą na osi silnika.
masz na czym zrobić to masz dobrze :lol:
po 10 latach prowizorki nie wytrzymałem i zrobiłem drugą prowizorkę .
pozwodzenia.
pzd.

: 06 mar 2017, 21:48
autor: TwinB
Zainteresowanym pokaże skończony projekt krzyżaka
Ma on 8 cm ruchu w osi Y , blat roboczy o długości 280mm i szerokości 110mm napędzany jest paskiem zębatym oraz posiada w pełnym zakresie ruchu regulowane zderzaki

Obrazek

Obrazek

: 06 mar 2017, 22:27
autor: zacharius
no fajnie, a ma kolega taki? bo na zamówienie tani to nie będzie.

swoją drogą patrzyłem też w stronę bonelle ale ilość części precyzyjnych jest dość spora.
stwierdziłem że zostaje przy płytkach :)

: 07 mar 2017, 13:28
autor: TwinB
Z oryginalnego krzyżaka mam tyle:

Obrazek

jest to uwzględnione w projekcie i resztę mam zamiar dorobić, prace juz trwają

dokładam stolik teowy gotowy do zamontowania na krzyżaku

Obrazek

następna aktualizacja:
gotowy napęd paskowy w osi Y

Obrazek

Obrazek

:mrgreen:

c.d.n.