Strona 1 z 1

Pogłebienie pod łeb śruby

: 01 lut 2014, 00:19
autor: skrzat
Panowie jak nazywa się takie narzędzie i gdzie to można dostać? 17:12 na filmie
[youtube][/youtube]

No chyba, że trzeba by było stępiony czy uszkodzony frez zeszlifować.

: 01 lut 2014, 07:40
autor: clipper7

: 01 lut 2014, 10:42
autor: adam Fx
Ja często wiercę otwór a potem pogłębiam dno by nie było stożkowe zwykłym frezem (jak wiercisz na np. frezarce no można sie obyć bez wstępnego wywiercenia otworu i od razu jechać frezem na średnice łba śruby) z pogłębiaczami jest ten problem że stwarzają zależność dwóch wymiarów (otwór prowadzący i ten pod łeb) i albo trzeba robić tulejki albo okazuje się że otwór prowadzący jest zbyt mały dla naszego pogłębiacza . Sprawdzają się one przy większych seriach gdzie konkretnie wiadomo jakie będą średnice.

: 01 lut 2014, 12:02
autor: RomanJ4
adam Fx pisze:okazuje się że otwór prowadzący jest zbyt mały dla naszego pogłębiacza
Są też takie z wymiennymi pilotami, i problemu nie ma.

Obrazek Obrazek

A jeżeli stały ma za małą średnicę, to można
-wstępnie zrobić mniejszy otwór pod pilota, pogłębić, i dopiero poprawić otwór na wymiar,
-albo założyć tulejkę na pilota...

: 19 lip 2016, 10:22
autor: Mózg
Mam trudne zadanie do wykonania. Otwór pod łeb śruby imbusowej M5 na powierzchni stożka. Materiał aluminium PA6.
Obrazek

Dodatkowym utrudnieniem jest to, że dno pogłębienia znajduje się dość głęboko w elemencie bo aż 62mm i bardzo blisko ścianki. Czy istnieje pogłębiacz walcowo-czołowy z długim prowadnikiem? Standardowe DIN 373 mają zbyt krótki prowadnik. Musiałby być co najmniej dwa razy dłuższy.

Dysponuję frezarką CNC ale nie znalazłem tak długiego frezu żeby wykonać to pogłębienie w ten sposób a frezem 10mm pionowo nie wjadę bo nie pozwala na to sztywność maszyny ani moc wrzeciona.

Mam pomysł żeby wyszlifować z wiertła taki pogłębiacz z prowadnikiem i nawiercić ręcznie na wiertarce stołowej. Czy macie jakieś lepsze pomysły na taką obróbkę?

: 19 lip 2016, 12:29
autor: kolec7
Wystarczy Ci proponowany przez Romana pogłębiacz, do którego dorobić musisz dłuższy kawałek pilota. Na potrzeby wykonania pojedynczych otworów pilot nie musi być hartowany i szlifowany. Wystarczy ładnie wytoczyć, kręcić w gniazdo i dłubać.