Cześć
Czy spotkał się ktoś kiedyś z problemem, że ArtCam efektywnie rozkłada wektory niezgrupowane (mapę świata same kontury), natomiast gdy wektory zgrupuję (zgrupowane są tylko kontynenty z granicami) pomimo identycznych ustawień - przede wszystkim 1 stopnia obrotu rozkłada wektory strasznie niefektywnie (ręcznie byłbym w stanie to lepiej zrobić).
Ktoś wie jak ten problem naprawić? Ewentualnie te granice mógłbym ręcznie nawet dodać pózniej, tylko czy jest jakaś szansa na zapisanie zoptymalozowanego arkusza w dwg?
Załączniki nie chcą wejść więc screeny na zapodaj.net:
Nesting efektywny
https://zapodaj.net/b7d80a0253254.png.html
Nesting nieefektywny - zgrupowane wektory
https://zapodaj.net/91e12cdbfdc2c.png.html
ArtCam Nesting - nie chce obracać o 1 stopień
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1613
- Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
- Lokalizacja: Ziębice
@Venretus
Będzie problem.
Otóż Artcam, traktuje zgrupowane wektory w taki sposób, jakby były zamknięte w ramce, czyli w swoistego rodzaju prostokącie który otacza zgrupowane wektory i wtedy gdy są zgrupowane, stają się zwyczajnym (choć niewidocznym) prostokątem.
Stąd właśnie takie, a nie inne potraktowanie ich przez narzędzie do nestingu.
Poza tym, nawet gdyby była możliwość rozłożenia zgrupowanych wektorów w taki sposób jak niezgrupowanych, to skąd algorytm do nestingu ma wiedzieć, czy pomiędzy wektorami w grupie również ma stosować nesting i czy odległości pomiędzy nimi ustawić takie same jak dla grupy czy inne, a także w jaki sposób określić ich rozłożenie w grupie.
Żeby to było możliwe, to zapewne algorytm do nestingu, musiałby najpierw rozłożyć (czyli nesting) wektory w grupie, następnie utworzyć offset zewnętrzny dla tychwektorów (na zasadzie w/w ramki_prostokąta) o wartości ustalonej gdzieś w opcjach nestingu, po czym grupować wszystko co wewnątrz offsetu i dopiero rozkładać grupy.
Niestety, nesting w Artcamie jest napisany tak, a nie inaczej.
Jednak należy się zastanowić, po co miałby robić to w taki sposób jak wyżej opisałem i jak chciałbyś.
Przecież jedyne co wtedy otrzymujesz, to nadal nie znestingowane wektory w grupach, a tylko nesting dla zewnętrznych granic grup.
Jeśli jednak Ci to pasuje, to ..... po prostu zrób offset dla zaznaczonych grup, po czym przepuść przez nesting tylko te zofsetowane wektory i .... masz rozłożone jak trzeba.
Oczywiście, wiem, że wtedy trzeba będzie ręcznie wstawiać (obracając) grupy do zoffsetowanych i znestingowanych wektorów, ale .... zawsze to łatwiej niż myśleć jak je optymalnie rozłożyć.
Będzie problem.
Otóż Artcam, traktuje zgrupowane wektory w taki sposób, jakby były zamknięte w ramce, czyli w swoistego rodzaju prostokącie który otacza zgrupowane wektory i wtedy gdy są zgrupowane, stają się zwyczajnym (choć niewidocznym) prostokątem.
Stąd właśnie takie, a nie inne potraktowanie ich przez narzędzie do nestingu.
Poza tym, nawet gdyby była możliwość rozłożenia zgrupowanych wektorów w taki sposób jak niezgrupowanych, to skąd algorytm do nestingu ma wiedzieć, czy pomiędzy wektorami w grupie również ma stosować nesting i czy odległości pomiędzy nimi ustawić takie same jak dla grupy czy inne, a także w jaki sposób określić ich rozłożenie w grupie.
Żeby to było możliwe, to zapewne algorytm do nestingu, musiałby najpierw rozłożyć (czyli nesting) wektory w grupie, następnie utworzyć offset zewnętrzny dla tychwektorów (na zasadzie w/w ramki_prostokąta) o wartości ustalonej gdzieś w opcjach nestingu, po czym grupować wszystko co wewnątrz offsetu i dopiero rozkładać grupy.
Niestety, nesting w Artcamie jest napisany tak, a nie inaczej.
Jednak należy się zastanowić, po co miałby robić to w taki sposób jak wyżej opisałem i jak chciałbyś.
Przecież jedyne co wtedy otrzymujesz, to nadal nie znestingowane wektory w grupach, a tylko nesting dla zewnętrznych granic grup.
Jeśli jednak Ci to pasuje, to ..... po prostu zrób offset dla zaznaczonych grup, po czym przepuść przez nesting tylko te zofsetowane wektory i .... masz rozłożone jak trzeba.
Oczywiście, wiem, że wtedy trzeba będzie ręcznie wstawiać (obracając) grupy do zoffsetowanych i znestingowanych wektorów, ale .... zawsze to łatwiej niż myśleć jak je optymalnie rozłożyć.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 331
- Rejestracja: 20 sty 2007, 12:27
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
Wystarczy że zrobisz offset zewnętrznego wektora o jakąś małą wartość na zewnątrz, ale tak, żeby ŻADEN wewnętrzny wektor nie dotykał tego zewnętrznego czyli granicy. Wtedy zgrupowane wektory zostaną rozmieszczone prawidłowo. Kluczem jest to że zewnętrzny wektor każdej grupy - wektor obrysu - nie może nachodzić na inne wektory, nie może się z nimi pokrywać ani żaden wektor nie może wystawać poza niego.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 mar 2016, 00:34
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Świetnie, działa!
Dziękuję bardzo
[ Dodano: 2016-12-01, 14:25 ]
A jeszcze mam pytanie - od czego może zależeć, czy ArtCam łapie po tym offsecie czy nie - bo nad jednym zestawem wymiarów schodzi mi kilka godzin kombinowania nad offsetem, żeby ArtCam zaczął go łapać. Póki co przez 20 godzin pracy nad tym udało mi się stworzyć jeden arkusz poprawny.
Próbuję większy offset, mniejszy - wszystkie wektory są podomykane i dalej prostokąty

Dziękuję bardzo

[ Dodano: 2016-12-01, 14:25 ]
A jeszcze mam pytanie - od czego może zależeć, czy ArtCam łapie po tym offsecie czy nie - bo nad jednym zestawem wymiarów schodzi mi kilka godzin kombinowania nad offsetem, żeby ArtCam zaczął go łapać. Póki co przez 20 godzin pracy nad tym udało mi się stworzyć jeden arkusz poprawny.
Próbuję większy offset, mniejszy - wszystkie wektory są podomykane i dalej prostokąty