Strona 1 z 1

automatyczne przerzucenie wystającego elementu

: 23 lut 2015, 16:48
autor: asterix
Witam

tworząc model, zwłaszcza jakiegos panelu dekoracyjnego czesto mam potrzebę przerzucenia fragmentu elementu na druga stronę tworzonego modelu.
Przykładowo na obszar tworzonego reliefu wrzucam okrąg, ktory nie mieści sie na polu i wystaje z lewej strony. Czy mzna zrobić "z automatu" tak, aby ten niemieszczący sie element pojawil sie po prawej stronie pola. Jak potem złożę dwie płyty obok siebie, to z dwóch częsci powstanie kolo.
Robilem takie rzeczy ręcznie w autocadzie i corelu, ale to dośc upierdliwe. Moze jest na to sposób automatyczny ?

pozdrawiam
asterix

: 24 lut 2015, 07:39
autor: lajosz
@asterix

Przeczytałem Twój post kilkakrotnie i ....... z całym szacunkiem, ale .... no za cholerę nie wiem o co Ci chodzi.

Poza tym, nie piszesz jakiego masz Artcama.

Jeśli to nie problem, to warto skorzystać z zasady "jeden obraz = tysiąc słów", czyli zamiast pisaniny, którą każdy może interpretować po swojemu (szczególnie jeśli jest niejasna), warto wrzucić jakieś zrzuty ekranowe na których krótkie informacje co i jak.
Wtedy nikt ni będzie miał wątpliwości o co Ci chodzi i co ważniejsze, będzie w stanie pomóc.

: 28 lut 2015, 00:38
autor: Dolce
Nie było łatwo ale chyba pojąłem co "poeta miał na myśli".
Zapewne asterixowi chodzi o to, żeby przesuwanie utworzonej figury poza obszar roboczy modelu skutkowało automatycznie pojawianiem się tej jej części, która wyszła poza obszar modelu po jego drugiej stronie : przesunięcie okręgu z pierwszego screenu poza obszar modelu skutkowało by takim efektem jak na drugim screenie. W Artcam po przesunięciu figury poza obszar modelu wygląda to tak jak na trzecim screenie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z tego co mi wiadomo tak się nie da zrobić "z automatu". Według mnie po prostu musisz utworzyć normalnie relief w całości a następnie podzielić go na części w odpowiednim miejscu. Wyjdzie zdaje się to co chcesz uzyskać a będzie łatwiej ocenić efekt pracy podczas tworzenia reliefu, ponieważ będziesz go widział w całości czyli tak jak będzie wyglądał po złożeniu. Na poniższych screenach u góry po lewej masz wyciągnięty okrąg, którego część "wyszła" poza obszar modelu. Na reliefie nie będzie wyciągnięcia tej części, która "wyszła" poza obszar roboczy modelu. Pewnie, że można utworzyć np. dwa identyczne okręgi i odpowiednio je ustawić po lewej i prawej stronie modelu tak, by "wychodziły" o odpowiedni wymiar (by można było potem je dokładnie spasować) a następnie wyciągnąć. "Przecięcie" będzie efektem wyjścia poza obszar modelu. Jednak sam zauważyłeś, że takie rozwiązania są w praktyce bardzo upierdliwe. Jest więcej pitolenia z ustawianiem pozycji okręgów w obszarze modelu a i efekt dziwaczny. Łatwiej osiągnąć odpowiedni rezultat w ten sposób, by na utworzonym reliefie utworzyć w odpowiednim miejscu wektor a następnie odpowiednio "wyzerować" jedną z części + zapisać efekt a następnie analogicznie zrobić z drugą częścią.
A jak znam zawiłości artcama to pewnie jest i jeszcze sensowniejszy sposób na osiągnięcie takiego rezultatu. Choćby dodawanie kolejnych warstw w projekcie.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

: 28 lut 2015, 21:30
autor: lajosz
@Dolce


Niestety nadal nie wiem czy o to chodzi użytkownikowi asterix.

Otóż jeśli relief który chcemy wkleić, jest większy niż obszar modelu, to nic nie pomoże bo ZAWSZE część tego reliefu będzie niewidoczna.

Natomiast jeśli w/w relief mieści się w obszarze modelu, to .... po co w ogóle jakieś kombinacje z przenoszeniem jego części na drugą stronę modelu ?

Może chodzi po prostu o to, że user asterix wkleja relief jak leci, czyli bez pozycjonowania (lub skalowania) go, a następnie się zastanawia, co teraz zrobić żeby wszystko można było zmieścić.
Jeśli jest jak wyżej, to przed wklejeniem reliefu wystarczy nacisnąć klawisz F9 i relief znajdzie się dokładnie na środku modelu.

Zresztą, dopóki nie wypowie się założyciel wątku, to i tak możemy sobie tylko gdybać :)

Pozdrawiam serdecznie :)

: 28 lut 2015, 22:47
autor: Dolce
Witam.
Gdyby nie gdybanie to nie było by dużej części tego forum :)
Pamiętam moje dylematy na początku zapoznawania się z Artcam.
W sumie to były podobne do tych asterixa tyle, że szukając pomocy trafiłem na odpowiednią osobę, Mistrza.
To ile byłem w stanie zapamiętać to już inna sprawa ale jakoś sobie obecnie radzę, nawet udało mi się przekonać do tych artcamowskich warstw reliefu.
Pozdrawiam również serdecznie.

: 06 mar 2015, 19:08
autor: asterix
Dolce pisze:Nie było łatwo ale chyba pojąłem co "poeta miał na myśli".
Zapewne asterixowi chodzi o to, żeby przesuwanie utworzonej figury poza obszar roboczy modelu skutkowało automatycznie pojawianiem się tej jej części, która wyszła poza obszar modelu po jego drugiej stronie : przesunięcie okręgu z pierwszego screenu poza obszar modelu skutkowało by takim efektem jak na drugim screenie. W Artcam po przesunięciu figury poza obszar modelu wygląda to tak jak na trzecim screenie.




Witam,
przepraszam ze sie nie odzywałem. Musze przyznać, ze jestem w szoku, ze ktoś się zainteresował moim pytaniem i jeszcze "upomina się" o wyjaśnienie :).
Chodziło mi dokładnie o to, co pokazano na rysunku. Wysuwam okrąg poza obszar i ta wysunięta cześć pojawia się z drugiej strony.
Na razie robię to " na piechotę" w corelu lub autocadzie, ale wolałbym to jakoś zautomatyzować. Bo jeden okrąg, to można sobie ciąć i przenosić, ale jak takich elementów jest 20czy 30 to robi się to upierdliwe. A z tego, co czytam to chyba wyjścia nie ma :(, trzeba się bawić

: 07 mar 2015, 21:36
autor: Dolce
Tak z ciekawości. Dlaczego potrzebujesz akurat takiego sposobu przenoszenia części figury ?

: 11 mar 2015, 07:37
autor: asterix
Dolce pisze:Tak z ciekawości. Dlaczego potrzebujesz akurat takiego sposobu przenoszenia części figury ?
chodzi o projektowanie płytki na ścianę. Jak ułożę 100 płytek, np. 10 rzędów po 10 sztuk, to wzór ma się uzupełniać - tak aby z przytaczanego wyżej okręgu podzielonego na dwie części powstało całe koło.

: 11 mar 2015, 16:22
autor: Dolce
To dlaczego utrudniasz sobie życie i chcesz przenosić figury zamiast zrobić tak jak Ci napisałem czyli utworzyć relief całości a następnie go podzielić ?
Jeśli zależy Ci na wysokiej rozdzielczości to możesz ewentualnie utworzyć kilka uzupełniających się reliefów jako oddzielne modele.

: 25 mar 2015, 21:02
autor: asterix
Dolce pisze:To dlaczego utrudniasz sobie życie i chcesz przenosić figury zamiast zrobić tak jak Ci napisałem czyli utworzyć relief całości a następnie go podzielić ?
Jeśli zależy Ci na wysokiej rozdzielczości to możesz ewentualnie utworzyć kilka uzupełniających się reliefów jako oddzielne modele.
Chciałem tak zrobić, bo tak sobie to wymyśliłem. Jak widać nie do końca był to dobry pomysł.