Dzięki barola
klikam pomógł, ponieważ link pomaga aczkolwiek szukam prostszego i (hmm) szybszego rozwiązania, to z linka wygląda na dość złożone (przynajmniej na pierwszy rzut oka) i mam wrażenie, że przy dużej ilości "fal" może być już lekki problem z projektowaniem
na ten moment o wiele łatwiej jest mi zrobić coś takiego z odpowiednio przygotowanej bitmapy np. w Photoshopie i wygenerowaniu z niej reliefa, szczególnie, że pierwszy element musi pasować idealnie do drugiego takiego samego (np. przy naklejaniu na ramę obrazu, bądź tworzenia paneli - wiem, nie napisałem o tym wcześniej)
raczej myślałem, że w ArtCam jest jakiś generator "tekstur" w którym określa się odpowiednie parametry i dostaje się pożądany efekt końcowy ze zmodyfikowanymi krawędziami, aby element był "gładko powtarzalny"
macie jeszcze jakieś pomysły jak się do tego zabrać?
: 26 mar 2014, 15:12
autor: artmachining
Jest taki generator, nazywa się 'trajektoria tekstury'
pozdr
Adam
: 26 mar 2014, 20:12
autor: nobia
@artmachining
Dziękuję pięknie! O to chodziło!
: 27 mar 2014, 11:01
autor: lajosz
nobia pisze:O to chodziło!
Tyle, że tym sposobem nie uzyskasz tego o czym piszesz, czyli bezszwowych powtarzalnych kafli.
: 27 mar 2014, 11:19
autor: nobia
@lajosz
faktycznie, pobawiłem się tym wczoraj i zanim uzyskałem odpowiedni efekt, który mnie satysfakcjonował, to minęło sporo czasu (o "bezszwowości" nie będę nawet się rozwodził... może przy odpowiednich ustawieniach jakoś można uzyskać ten efekt, mi się nie udało).
Masz jakiś pomysł jak się jeszcze do tego zabrać w inny sposób?
: 27 mar 2014, 13:24
autor: artmachining
Jeżeli chodzi o dokładnie takie kafle jak piszesz, w najnowszym ArtCAMie jest funkcja która to umożliwia z automatu, nazywa się Trajektoria żłobienia.
Natomiast w starszych też jest możliwość stworzenia takiego efektu, tylko że trzeba sobie porysować wektory odpowiednie, ale to już dłuższy temat.