Witam kolegów,
jakiś czas temu przez przypadek używając edytora kształtu udało mi się wykonać coś w rodzaju "poduszki" wokół określonej geometrii co było wówczas nie pożądanym zjawiskiem natomiast teraz by mi się to przydało. Próbuję sobie przypomnieć niestety jak to zawsze bywa jak jest potrzebne to nie ma. Co dziwne uzyskałem to w bardzo łatwy sposób pytanie tylko jaki?
Może wyjaśnię chodzi o efekt położenia przedmiotu na poduszce gdzie ciężar przedmiotu wgniata ją (poduszkę ) a wokół geometrii przedmiotu widać wyraźne zagłębienie a dalej normalną wysokość poduszki.
Mam nadzieję że w miarę to sprecyzowałem
Przedmiot na poduszce
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 117
- Rejestracja: 03 lip 2008, 18:32
- Lokalizacja: Polska
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 163
- Rejestracja: 20 maja 2009, 19:33
- Lokalizacja: Lublin
Sprawa dość prosta - jeśli dobrze zrozumiałem:) Rysujesz poduszkę i przedmiot (lub wstawiasz relif z przedmiotem), następnie zaznaczasz wektor poduszki i przedmiotu i wypełniasz kolorem poduszkę poza obszarem zajmowanym przez przedmiot, klikasz 2 razy na kolor i pojawia Ci sie okienko do nadania wyciągania kształtu z koloru, wybierasz interesujące Cie parametry i gotowe.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1613
- Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
- Lokalizacja: Ziębice
@adico79
Wszystko się zgadza, ale po co używać koloru ?
Przecież wystarczy zaznaczyć tylko same wektory i ...... to wszystko.
Poza tym, jeśli robisz wyciąganie z koloru, to masz postrzępione krawędzie reliefu (rozdzielczość) bo odbywa się to na podstawie koloru, czyli bitmapy, a ta jak wiadomo posiada swoją rozdzielczość.
Natomiast relief wyciągany po wektorach też ma swoją rozdzielczość, ale wektor ze swej natury jest gładki, więc relief z automatu jest gładziutki.
Oczywiście każdy robi jak uważa, ale mimo wszystko wyciąganie po wektorach jest (moim zdaniem) lepsze jeśli chodzi o jakość reliefu.
Poniżej przykłady:
Relief z bitmapy (czyli koloru)

Relief z wektorów

Wszystko się zgadza, ale po co używać koloru ?
Przecież wystarczy zaznaczyć tylko same wektory i ...... to wszystko.
Poza tym, jeśli robisz wyciąganie z koloru, to masz postrzępione krawędzie reliefu (rozdzielczość) bo odbywa się to na podstawie koloru, czyli bitmapy, a ta jak wiadomo posiada swoją rozdzielczość.
Natomiast relief wyciągany po wektorach też ma swoją rozdzielczość, ale wektor ze swej natury jest gładki, więc relief z automatu jest gładziutki.
Oczywiście każdy robi jak uważa, ale mimo wszystko wyciąganie po wektorach jest (moim zdaniem) lepsze jeśli chodzi o jakość reliefu.
Poniżej przykłady:
Relief z bitmapy (czyli koloru)

Relief z wektorów

-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 117
- Rejestracja: 03 lip 2008, 18:32
- Lokalizacja: Polska
Przedmiot na poduszce
Wiedziałem że to proste, dzięki koledzy.
Pytanie jeszcze jak uzyskać zewnętrzną część poduszki prostą (nie opadającą wg łuku) czyli w przekroju poduszki wyglądałoby to tak że zewnętrzna część jest pod katem 90 stopni natomiast wewnętrzna jest opadająca.
Pytanie jeszcze jak uzyskać zewnętrzną część poduszki prostą (nie opadającą wg łuku) czyli w przekroju poduszki wyglądałoby to tak że zewnętrzna część jest pod katem 90 stopni natomiast wewnętrzna jest opadająca.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 117
- Rejestracja: 03 lip 2008, 18:32
- Lokalizacja: Polska
Przedmiot na poduszce
Dokładnie tak! Kolega napisze instrukcję jak można.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, 10:34 przez sonicblack, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1613
- Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
- Lokalizacja: Ziębice
No to nie mam dobrych wiadomości.
Co prawda jak widzisz wyszło mi to, ale nie do końca tak jakbym chciał.
Otóż do wymodelowania tego reliefu użyłem "wyciąganie złożone".
Nie będę tu opisywał jak to uzyskałem bo trochę pisaniny by było, a zwyczajnie mi się nie chce klepać w klawiaturę.
Napisze tylko, że można również użyć "zanikanie 3D" które służy właśnie do takich rzeczy, ale jest to dość specyficzne narzędzie i w przypadku kwadratu i gwiazdki, po prostu nic z tego nie wyjdzie.
Dlatego musiałem tworzyć "wyciąganie złożone", a i tak po wszystkim trzeba było to wygładzić bo nie było to do końca to o co chodziło i nadal nie wygląda najlepiej.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że powyższa pisanina niewiele Ci pomogła, ale cóż, tutoriala nie napiszę bo choć to nie trudne, to jednak nudne jak cholera
Co prawda jak widzisz wyszło mi to, ale nie do końca tak jakbym chciał.
Otóż do wymodelowania tego reliefu użyłem "wyciąganie złożone".
Nie będę tu opisywał jak to uzyskałem bo trochę pisaniny by było, a zwyczajnie mi się nie chce klepać w klawiaturę.
Napisze tylko, że można również użyć "zanikanie 3D" które służy właśnie do takich rzeczy, ale jest to dość specyficzne narzędzie i w przypadku kwadratu i gwiazdki, po prostu nic z tego nie wyjdzie.
Dlatego musiałem tworzyć "wyciąganie złożone", a i tak po wszystkim trzeba było to wygładzić bo nie było to do końca to o co chodziło i nadal nie wygląda najlepiej.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że powyższa pisanina niewiele Ci pomogła, ale cóż, tutoriala nie napiszę bo choć to nie trudne, to jednak nudne jak cholera
