frezowanie z pliku dxf 3D

ArtCAM, ArtCAM Express, ArtCAM Insignia, ArtCAM Pro

Autor tematu
donaks
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 177
Rejestracja: 18 lip 2009, 22:52
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

frezowanie z pliku dxf 3D

#1

Post napisał: donaks » 04 kwie 2013, 23:34

Witam,
bardzo proszę o radę czy w ArtCamie można stworzyć g-kod na frezowanie takiego elementu jak w załączonym obrazku. Chodzi tylko o sam rowek półokrągły.
Próbowałem importować plik DXF ,ale żadnej rozsądnej ścieżki nie udało mi się stworzyć. ArtCam zgłupiał jak to zobaczył.
Może to wina źle zaprojektowanego elementu w CAD (ViaCad 3D).
Dodam,że jestem amatorem i to są moje początki CAD/CAM.
[img]http:Obrazek[img]



Tagi:


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#2

Post napisał: lajosz » 05 kwie 2013, 00:29

Witam.

Takie coś to bardzo prosty element (wręcz prymitywny) i da się bezproblemowo zrobić to w Artcamie i to na wiele sposobów.

Poniżej przykład:

Obrazek

Ponadto, możesz stworzyć sobie model 3D w tym ViaCad 3D (jeśli uważasz, że tam łatwiej), zapisać jako STL i zaimportować do Artcama po czym już tylko wygenerować ścieżkę maszynową i po robocie.

Jednak zastanawiam się, po co w ogóle męczyć coś takiego w Artcamie tudzież innych CAM-ach ?
Przecież to można wykonać na zwykłej frezarce zakładając odpowiedni frez (np. kulowy).
Będzie szybciej, taniej i dokładniej.


Autor tematu
donaks
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 177
Rejestracja: 18 lip 2009, 22:52
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

#3

Post napisał: donaks » 05 kwie 2013, 09:27

Witam,
dziękuję za szybką odpowiedź lajosz.
Zależy mi na jakości powierzchni. Po Zwykłym frezie kulowym powierzchnia jest nie do przyjęcia.Pozatym potrzebuję różne promienie(np. frez r 5,25 kosztuje już 400PLN).