Witam ponownie.
Cały "problem" polega na tm, że Artcam nieco inaczej niż np. AutoCAD, Inventor, czy 3DS, generuje bryłę poprzez obrót wektora.
Ja też swego czasu nie mogłem załapać o co temu Artcamowi chodzi. Przecież wszystko jest jak trzeba

)
I Ty całkiem słusznie próbujesz zrobić tę bryłę w sposób taki sam jak w innych modellerach bo taki sposób postępowania wydaje się logiczny.
Otóż w Artcame narzędzie do tworzenia bryły poprzez obrót działa tak a nie inaczej dlatego, że przy jego pomocy, możemy wykonać bryłę z wykorzystaniem aż trzech wektorów, a nie tylko jednego.
Pierwszy wektor tworzy początek profilu i jeśli chcemy, żeby bryła wyszła regularna (taka jakiej akurat teraz potrzebujesz) , to nic więcej nie robimy, tylko w kolejnych krokach przyciskamy przycisk "Dalej" aż skończymy.
Wyjdzie takie coś jak na screenach które pokazałem w moim ostatnim poście.
Natomiast w/w narzędziem, można zrobić bryłę nieregularną gdzie jeden wektor (półkole) określa kształt bryły na jej początku, a drugi (trójkąt) jej koniec i może to wyglądać np. tak:
Albo, jeśli do w/w wektorów dodamy jeszcze trzeci który określi tzw. Z-modulację, czyli że podczas tworzenia bryły ma być jeszcze ona kształtowana wzdłuż całego wyciągnięcia, a ten kształt (wysokość Z) określa właśnie ten trzeci wektor, to może to wyglądać np. tak:
Właśnie dlatego to narzędzie nieco odmiennie od innych modellerów, ale za to jest bardziej uniwersalne i (jak na Artcama przystało) twórcze.
Jednak zapewne zamiast powyższej pisaniny oczekiwałeś podpowiedzi jak zrobić konkretnie to o co prosisz, więc poniżej rysunek mam nadzieję wyjaśniający wszystko.
