Operacje reliefu > obrót > problem
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 546
- Rejestracja: 28 sty 2011, 19:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Operacje reliefu > obrót > problem
Witam, co tu dużo pisać potrzebuje wykonać element w artcamie taki jak na rysunku poniżej wychodzi mi wszystko tylko nie to, czego potrzebuje, siedzę już nad tym kilka godzin i nic, proszę o pomoc.
- Załączniki
-
- 001a.jpg (75.4 KiB) Przejrzano 1020 razy
-
- forum cnc.jpg (102.21 KiB) Przejrzano 912 razy
Tagi:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 546
- Rejestracja: 28 sty 2011, 19:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Witam Kolegę, tą bryłę niebieską zrobiłem w 3ds maxie za pomocą opcji „lathe” po wyeksportowaniu tych samych wektorów. Mnie też wychodzi ta niższa część tak jak koledze, ustawiałem wektor we wszystkie strony, ale za każdym razem jest to samo. Wzorem będzie ten wektor, wyobrażamy sobie ze punkt zielony i czarny to oś wrzeciona tokarki po włączeniu powstanie takie ucięte z dwóch stron jajko, czyli tam ma iść po prostu oś obrotu a ona idzie w programie prostopadle, dlatego wychodzi nie jajko a taki jakby łeb nita.
Dodaje rysunek, 3ds max musiał troszkę zmienić kształt z pierwotnego wektora.
Dodaje rysunek, 3ds max musiał troszkę zmienić kształt z pierwotnego wektora.
- Załączniki
-
- max3d.JPG (14.82 KiB) Przejrzano 1785 razy
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1613
- Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
- Lokalizacja: Ziębice
Witam ponownie.
Cały "problem" polega na tm, że Artcam nieco inaczej niż np. AutoCAD, Inventor, czy 3DS, generuje bryłę poprzez obrót wektora.
Ja też swego czasu nie mogłem załapać o co temu Artcamowi chodzi. Przecież wszystko jest jak trzeba
)
I Ty całkiem słusznie próbujesz zrobić tę bryłę w sposób taki sam jak w innych modellerach bo taki sposób postępowania wydaje się logiczny.
Otóż w Artcame narzędzie do tworzenia bryły poprzez obrót działa tak a nie inaczej dlatego, że przy jego pomocy, możemy wykonać bryłę z wykorzystaniem aż trzech wektorów, a nie tylko jednego.
Pierwszy wektor tworzy początek profilu i jeśli chcemy, żeby bryła wyszła regularna (taka jakiej akurat teraz potrzebujesz) , to nic więcej nie robimy, tylko w kolejnych krokach przyciskamy przycisk "Dalej" aż skończymy.
Wyjdzie takie coś jak na screenach które pokazałem w moim ostatnim poście.
Natomiast w/w narzędziem, można zrobić bryłę nieregularną gdzie jeden wektor (półkole) określa kształt bryły na jej początku, a drugi (trójkąt) jej koniec i może to wyglądać np. tak:

Albo, jeśli do w/w wektorów dodamy jeszcze trzeci który określi tzw. Z-modulację, czyli że podczas tworzenia bryły ma być jeszcze ona kształtowana wzdłuż całego wyciągnięcia, a ten kształt (wysokość Z) określa właśnie ten trzeci wektor, to może to wyglądać np. tak:

Właśnie dlatego to narzędzie nieco odmiennie od innych modellerów, ale za to jest bardziej uniwersalne i (jak na Artcama przystało) twórcze.
Jednak zapewne zamiast powyższej pisaniny oczekiwałeś podpowiedzi jak zrobić konkretnie to o co prosisz, więc poniżej rysunek mam nadzieję wyjaśniający wszystko.

Cały "problem" polega na tm, że Artcam nieco inaczej niż np. AutoCAD, Inventor, czy 3DS, generuje bryłę poprzez obrót wektora.
Ja też swego czasu nie mogłem załapać o co temu Artcamowi chodzi. Przecież wszystko jest jak trzeba

I Ty całkiem słusznie próbujesz zrobić tę bryłę w sposób taki sam jak w innych modellerach bo taki sposób postępowania wydaje się logiczny.
Otóż w Artcame narzędzie do tworzenia bryły poprzez obrót działa tak a nie inaczej dlatego, że przy jego pomocy, możemy wykonać bryłę z wykorzystaniem aż trzech wektorów, a nie tylko jednego.
Pierwszy wektor tworzy początek profilu i jeśli chcemy, żeby bryła wyszła regularna (taka jakiej akurat teraz potrzebujesz) , to nic więcej nie robimy, tylko w kolejnych krokach przyciskamy przycisk "Dalej" aż skończymy.
Wyjdzie takie coś jak na screenach które pokazałem w moim ostatnim poście.
Natomiast w/w narzędziem, można zrobić bryłę nieregularną gdzie jeden wektor (półkole) określa kształt bryły na jej początku, a drugi (trójkąt) jej koniec i może to wyglądać np. tak:

Albo, jeśli do w/w wektorów dodamy jeszcze trzeci który określi tzw. Z-modulację, czyli że podczas tworzenia bryły ma być jeszcze ona kształtowana wzdłuż całego wyciągnięcia, a ten kształt (wysokość Z) określa właśnie ten trzeci wektor, to może to wyglądać np. tak:

Właśnie dlatego to narzędzie nieco odmiennie od innych modellerów, ale za to jest bardziej uniwersalne i (jak na Artcama przystało) twórcze.
Jednak zapewne zamiast powyższej pisaniny oczekiwałeś podpowiedzi jak zrobić konkretnie to o co prosisz, więc poniżej rysunek mam nadzieję wyjaśniający wszystko.
