Strona 1 z 1
herb detale
: 05 lut 2013, 00:29
autor: 84marian
Witam
Jestem na etapie projektowania herbu, natrafiłem na mały problem, nie wiem jak zrobić parę szczegółów, prosił bym o nakierowanie w jaki sposób mam się za to wziąć. Na załączonym modelu zaznaczyłem o co mi chodzi. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

: 05 lut 2013, 01:14
autor: lajosz
Takie rzeczy można robić na różne sposoby.
Po pierwsze, w ogóle nie wiadomo czy model był robiony w Artcamie.
Różnie ludzie kombinują, czyli możliwe, że część projektu była robiona w Artcamie (bo szybciej), następnie obróbka w np. Sculptris (bo łatwiej), po czym z powrotem do Artcama co by ścieżki maszynowe wykonać.
Jednak w samym Artcamie też można i to na kilka sposobów.
Można np:
1. zwyczajnie za pomocą edytora kształtu wyciągać geometrię po wektorach, a następnie ręczne rzeźbienie reliefu.
2. Można posiłkować się wieloma wektorami i wyciągać jak w punkcie 1, nakładając jeden relief na drugi.
3. Wreszcie można użyć wyciągania złożonego i kombinować to z nakładaniem reliefów.
4. Zanikanie 3D też bywa przydatne w takich wypadkach.
Generalnie nie ma jakiejś jedynie słusznej metody na takie rzeczy.
Jednemu wystarczy wyrzeźbić coś ręcznie edytując ogólną bryłę reliefu, a drugi musi koniecznie używać np. wyciągania złożonego bo tak jest zawsze gładziutko i dokładnie tak jak chcemy, ale i pracy znacznie więcej.
Przykładowo ten (nie wiem jak to nazwać) pióropusz na szczycie herbu na pewno był męczony ręcznie.
Natomiast zaznaczone fragmenty liści, były (moim zdaniem) wektorami potraktowanymi zwykłym edytorem kształtu, a następnie poprawiane ręcznie, chociaż równie dobrze mogłoby to być wyciąganie złożone, ale wtedy każdy listek jest wyciągany osobno, czyli roboty więcej, ale efekty lepsze.
: 07 lut 2013, 00:15
autor: 84marian
Dziękuję za naprowadzenie, jak skończę wstawię zdjęcie i poproszę o komentarze co jeszcze można poprawić.